Kalle Kanon
New member
Förstår mer o mer hur bra jag har det...
Bara för att man är gift/sambo och har barn ihop så är man väl inte livegen?! Tycker inte din fru att det är skönt att du är borta några dagar? Jag skulle tycka att det var toppen att få vara själv hemma med ungarna,bara göra vad vi vill och inte behöva ta hänsyn till gubben!
Alla har behov av att vara ifrån varandra ibland,annars kvävs man ju.Lev med varandra,inte åt varandra!
Hon får väl ta en tripp en annan gång då du får vara hemma med ungarna!
två-tre hemma fortfarande
Det var ett tag sen du inventerade, eller?
Jag blir mer och mer sugen på att åka på mc semester nästa år "själv" och när jag sitter o planerar så får jag frågan hur många dagar jag ska vara borta och jag svarar runt 10-12 dagar.
Då får jag genast följdfrågan om andras fruar sambos flickvänner verkligen går med på att deras karlar/fruar åker iväg på den typen av semester själva!? Självklart svarar jag då jag menar frugan har varit på kanarieholmarna 2ggr utan mig !
Men det håller hon inte med om osv, frågan är därför om jag är helt ute o cyklar eller om hon faktiskt har rätt att ni män/damer inte heller får åka själva på semester från respektive? mvh
Sten det går inte att argumentera emot logiken i ditt inlägg.
Men det är väldigt många faktorer som spelar in i mitt beslut som kanske inte alla har nämnts här.
Bara det faktum att jag fick/kunde köpa en hoj just nu är en stor faktor där alla pusselbitar la sig rätt. Min far då som har en lägenhet i slovenien "maribor" men som är gammal och utan honom är ju inte resmålet aktuellt. Jag har räknat med att ha mc:n i 2år och det innebär ju nästa sommar med. Jag inser ju att jag kommer sakna barnen osv och dom mig. Många faktorer spelar in men det känns i hjärtat ändå att ska det bli av ska det bli av nu "läs nästa sommar"