Fråga från frugan om mc semester.

V Saarela

New member
Bara för att man är gift/sambo och har barn ihop så är man väl inte livegen?! Tycker inte din fru att det är skönt att du är borta några dagar? Jag skulle tycka att det var toppen att få vara själv hemma med ungarna,bara göra vad vi vill och inte behöva ta hänsyn till gubben!
Alla har behov av att vara ifrån varandra ibland,annars kvävs man ju.Lev med varandra,inte åt varandra!
Hon får väl ta en tripp en annan gång då du får vara hemma med ungarna!

Jepp, så är det :)

Jag har fem ungar( två-tre hemma fortfarande som kräver att nån är hemma) och trampar väl runt relativt mycket på resor.
Många undrar om min förstående fru, men vad tusan....det är ju hon som oftast skickar iväg mig.

Däremot klarar jag inte av att vara borta längre än tio dagar i stöten, får en fruktansvärd hemlängtan....och då gäller det att inte vara för långt borta hemmifrån.
 

janric

New member
Familjeterapi?

Jag blir mer och mer sugen på att åka på mc semester nästa år "själv" och när jag sitter o planerar så får jag frågan hur många dagar jag ska vara borta och jag svarar runt 10-12 dagar.
Då får jag genast följdfrågan om andras fruar sambos flickvänner verkligen går med på att deras karlar/fruar åker iväg på den typen av semester själva!? Självklart svarar jag då jag menar frugan har varit på kanarieholmarna 2ggr utan mig !
Men det håller hon inte med om osv, frågan är därför om jag är helt ute o cyklar eller om hon faktiskt har rätt att ni män/damer inte heller får åka själva på semester från respektive? mvh

Svaren du får snuddar ju vid några slags familjeterapeutiskta utlåtanden. Men så måste det nog bli.

Konkret svar på frågorna: Visst förekommer det att endera parten i ett förhållande åker utan den andra, även på mcresa. Jag har ofta sett ensamma åka på mc med stor packning. Om dom åker med tillstånd från sin partner syns liksom inte. Jag tror inte att alla som åker solo är singlar.

Men, varför skulle du inte tillåtas åka själv några dar om frugan din fått? Du borde få, rättvisa tycker jag borde råda. Hur länge var du förresten själv med barnen när hon åkte?

Å andra sidan bör du väl tänka på de som blir kvar hemma med de bekymmer som skall lösas. Båda barnen behöver ju säkert även dig dagligen.
Alternativet är ju att de som blir kvar hemma kompenseras för din bortavaro på något sätt.

Någon svarare har varit inne på en kortare tur för dig. Vore inte det en bra kompromiss? Förvisso hinner du inte så långt men något måste man nog avstå då man har småbarn.


Sist men inte minst - jag tror på idén att båda parterna i ett förhållande skall få utrymme att odla något eget intresse. Minst lika viktigt som att man delar intressen och vardag.
 

Lifvendahl

New member
MC resa utan fru till Slovenien

Sten det går inte att argumentera emot logiken i ditt inlägg.
Men det är väldigt många faktorer som spelar in i mitt beslut som kanske inte alla har nämnts här.
Bara det faktum att jag fick/kunde köpa en hoj just nu är en stor faktor där alla pusselbitar la sig rätt. Min far då som har en lägenhet i slovenien "maribor" men som är gammal och utan honom är ju inte resmålet aktuellt. Jag har räknat med att ha mc:n i 2år och det innebär ju nästa sommar med. Jag inser ju att jag kommer sakna barnen osv och dom mig. Många faktorer spelar in men det känns i hjärtat ändå att ska det bli av ska det bli av nu "läs nästa sommar"

Goffen,

Jag tror jag börjar förstå varför du vill vara borta såpass länge. Du vill åka till Slovenien för att träffa din pappa. Hursomhelst så önskar jag dig lycka till på din resa.

Vänlig hälsningar

Sten:)
 

San

New member
Har varit iväg 4 rundor med hoj till södra Europa dvs Rivieran och nu sist Kroatien. Alla gångerna utan frugan eftersom åka mc inte roar henne men hon har full förståelse att jag vill iväg så jag är väl lyckligt lottad :) Men jag har polare som inte har det lika lätt. Fast i år blev det inget för hon tyckte att efter 4 turer så var det dags för ett uppehåll :( Med frugans tillåtelse planerar jag för fullt för nästa års tur ;)
 
Top