Fler fångades i ATK under 2018

HkanB

New member
"Den, din argumentationsteknik som försöker dum- eller idiotförklara de som inte tycker som du löser ju ingenting för genom att säga något som kan svårligen tolkas annat än som: "Ni är dumma. Ni gör dumma saker så ni har fel", så lär vi inte nå någonstans alls."

Det där håller jag inte med om - jag har inte idiotförklarat någon, jag kallade dem snarare oärliga :)

En del bortklippt...

Bara massa foliehatteri och undanflykter för att kunna fortsätta bete sig som en dåre i trafiken.
Min fetning ovan.

Jag vet inte riktigt hur du tänkte där då? Om det nu inte är mig/vi/oss du argumenterar med som håller på med "foilehatteri för att vi skall kunna bete oss dom dårar i trafiken" så vilka är det? Du skrev faktiskt dårar och inte oärliga men det är kanske sån där nysvenska där vad man säger skriver inte spelar någon roll utan det ska man ju bara förstå vad som menas. Där ord får lite den betydelse man vill att de ska ju just då. Vilket/Vilka ord som används det verkar ofta inte spela någon roll det heller.

"5 km/h" var en gissning sådär i förbifarten på vad som kan tänkas räcka för att trigga kameran...
Vi kommer förmodligen förmodligen att drabbas förr eller senare av allt det du räknar upp i alla fall. Motiverat som vanligt med att det är för den Stora Goda Sakens skull.
 
Last edited:

Lottafia

Member
"Den, din argumentationsteknik som försöker dum- eller idiotförklara de som inte tycker som du löser ju ingenting för genom att säga något som kan svårligen tolkas annat än som: "Ni är dumma. Ni gör dumma saker så ni har fel", så lär vi inte nå någonstans alls."

Det där håller jag inte med om - jag har inte idiotförklarat någon, jag kallade dem snarare oärliga :)

Det optimala vore högre polisnärvaro men annars då - hur får man bort dessa individer som kör för fort? Inte bara 5km/h för fort utan 150+ på 70-vägar. Och alltså LÅNGT ifrån bara knarkare eller behörighetslösa utan även folk som du och jag som ibland drar på för att det är kul? Vips så har man kört ihjäl sig själv eller någon annan.

Frågar du mig så handlar det om att välja den minst dåliga lösningen och jag tar ägaransvar ANY DAY över diverse andra alternativ som effektbegränsning eller GPS-spårning osv. Jag menar har du sett listan med presumptiva årgärder för att sätta dit MC? Det var någonstans här på forumet jag såg den och tro mig, den är diger.

Jag vill ha kvar min frihet och just nu är det ett gäng oåtkomliga busar som hotar den.

Den absolut enklaste och i mina ögon bästa lösningen vore väl att ta bort hastighetsgränserna. Då skulle inte någon köra för fort! Och det skulle inte behövas några kameraskåp heller....
 

F800ST

Member
Jag vill ha kvar min frihet och just nu är det ett gäng oåtkomliga busar som hotar den.

Jag vill ha riktig frihet, dvs du tar ansvar för ditt och den som anklagar vänder sig till rätt person via rätt instanser med sina bevis.

Inte, "jasså, du skvallrar inte? varsegod här får du böterna"

Problemet som Hkanb tar upp är högst reellt och troligtvis största orsaken till att vi ej har detta system, svenska myndigheter och domstolar skulle snabbt anamma detta i andra syften. Dvs kliva över staketet hela tiden.....för svenska myndigheters personal är allt annat än laglydiga, bara du kollar hur socialtjänsterna runtom i landet skrivs om stup i ett i sin familjehantering.
 
Top