Förslag till smc

dalis

New member
Marie & Cyborg sluta hacka om det där, Chopperbyggarn har ju berättat hur det gått till, det är väl inget konstigt med det.

Chopperbyggarn

New member
Ursprungligen postat av Cyborg
Personerna i bakgrunden ser inte argentinska ut och jag har svårt att tro att den argentinska polisen har samma polistejp som den svenska

Och tar man dessutom och tittar på den vänstra bilden i översta raden så är där precis ovanför VW:ns baklucka en åt höger pekande "vägvisarpil" vars text slutar med bokstäverna "tjänst". Det låter minsann inte särskilt argentinskt/spanskt det heller....

Inte tittade jag så noga på bilderna jag fick via e-mail från min kompis Hardy Anibal, Formosa Argentina så att jag såg att bilderna var från sverige :eek:
Han skickar flera mail i veckan om allt möjligt med bilder från hela världen..inte bara bilder från Argentina. Förövrigt , hur ser en Argentinare ut??

Anders.J

Chopperbyggarn

New member
ALLA har sombreo och mustach...utom kvinnorna dom har inte sombreo :D

Ja..det var ju en mycket kvalificerad gissning :D
Hur många vet att det på sina platser i södra sydamerika är ganska vanligt med mäniskor med mycket nordeuropeiskt utseende tex i Filadefia i Chaco i Paraguay, bortsett från fattiga Indianer så är denna lilla stad helt dominerad av Tysk ättlingar som kom dit på 1930- talet av religösa skäl och som överhuvudtaget inte har blandat sig med Indianer o Mestiser...överhuvudtaget mycket Tyskar , Italienare, Spanjorer , Mestiser i södra sydamerika. Finns nog betydligt mer "skäggiga damer" här bland infödda svenskar än bland äkta Mestiser.;)

Anders.J

Lotek

#82 Superbike
Ja..det var ju en mycket kvalificerad gissning :D
Hur många vet att det på sina platser i södra sydamerika är ganska vanligt med mäniskor med mycket nordeuropeiskt utseende tex i Filadefia i Chaco i Paraguay, bortsett från fattiga Indianer så är denna lilla stad helt dominerad av Tysk ättlingar som kom dit på 1930- talet av religösa skäl och som överhuvudtaget inte har blandat sig med Indianer o Mestiser...överhuvudtaget mycket Tyskar , Italienare, Spanjorer , Mestiser i södra sydamerika. Finns nog betydligt mer "skäggiga damer" här bland infödda svenskar än bland äkta Mestiser.;)

Anders.J

Hur ser en äkta Mestis ut? Om ingen har blandat sig med Indianerna, varifrån kommer Mestiserna? Om man får lov att fråga, eftersom det är rätt OT, men jag blir vansinnigt nyfiken på att höra detta..
Sorry OT, rättning i ledet nu...

Chopperbyggarn

New member
Hur ser en äkta Mestis ut? Om ingen har blandat sig med Indianerna, varifrån kommer Mestiserna? Om man får lov att fråga, eftersom det är rätt OT, men jag blir vansinnigt nyfiken på att höra detta..
Sorry OT, rättning i ledet nu...

Europé blandad med Indian. Mer Indianblod = mindre skäggväxt o vise versa.
Min fru är Mestis och är i alla högsta grad äkta!

Anders.J