Färjepriser med hytt

Triumph int

New member
Jag sitter och kollar priserna på en enkelresa för, 1 mc, 1 person, vara framme på morgonen
och lite grovt så är det inte så stor skillnad, ca 1600 kr.

Dessa har jag kollat:
TT-Line, Trelleborg - Travemunde
Finnlines, Malmö - Travemunde
Stena, Göteborg - Kiel

är det nån annan som också söker priser?
 

gundj

New member
Jag kom just hem från Tyskland via Kiel - Gbg.
Priserna varierar rätt mycket beroende på hur långt i förväg man bokar.
Jag betalade 699 för resan inkl hoj och så 400 för enkelhytt inbords ena vägen och 200 mer åt andra hållet.
Frukostbuffen var oproprtionerligt dyr mot middagsdito, 119 mot 329 och middagsbuffen var faktiskt riktigt bra.
 

V Saarela

New member
Ibalnd kan det ju vara billigare att boka en kryssning istället. jmf tex tt line T-borg-Travemunde/rostock.

Travemunde går båten 22,00, incheckning redan 2 timmar före.(hinner dricka lite bärs) Käkar gör man ju på stan innan. Frukostmänniska är jag inte, så för min del räcker det med kaffe.
Tyvärr är inte kafeterian öppen när jag kliver upp på morgonen så jag brukar ha med en vattenkokare av minimodell....
 

Kraftfull

New member
Vi åkte tisdag 5/6 och åkte hem 9/6 med Kielfärjan. Jag betalade 1969:-/tor med insideshytt, men då var det ett tag sedan vi bokade. Själva färjetransporten är väl skapligt "billig" (det är ingen jätteskillnad mot att köra hela vägen till Tyska gränsen) men som gundj skriver så är frukosten rätt dyr.
 

Triumph int

New member
Det blir nog Stena ner till Kiel

Då har jag bara 90 mils körning, åker jag från Skåne så får jag köra ca 120 mil.
 
Top