Absolut, jag älskar att pilla på mina hojar men det blir inga ventiljusteringar. Får man fråga hur det blev med den som skulle utföras för din 4000-milare?
Ha! Tala gärna om för mig hur sopiga dom är på verkstäderna, de två senaste gångerna jag servat mina hojar har det gått åt helvete - på min T120 slutade cruise controllen fungera för de hade uppdaterat ECU:n med fel version och min vespa är just nu inne för att hjullagret fram tydligen mystiskt började glappa över natten då den var inne på sin 100-milarservice. Egentligen ganska komiskt allting.
Jag inser att det finns ett gäng av er som är fenor med skiftnyckeln men jag skulle ändå inte lämna bort mina hojar till er för jag vill se papper på vad som är utfört, spårbara dokument liksom. Om jag mot förmodan skulle köpa en beggad hoj skulle jag kräva papper på vartenda ingrepp som någonsin utförts på den.
Papper på service är igentligen som de där varudeklartionerna du ser i rutan på beggade bilar, bara ett papper som kan(och görs, hur många bilar ser du i hallarna som har fel deklarerade? just det....) kryssas i.
Har du inte stått bredvid och sett med egna ögon att varenda punkt utförts enligt föreskrift är det bara ett papper. Tyvärr.
jag köper delar och servar själv, behåller kvitton och skriver ut och fyller i serviceschema och lägger i min bok för fordonet. Då har jag koll på vad som gjorts och när, samt att på detta sätt VET jag vad som är gjort och hur. Att det sen är billigare, mycket billigare är bonus.
Sen är det lite snålhet också, jag har inte tid att låta andra göra jobbet. bara ni räknar på hur mycket ni måste jobba för att ha råd att betala 1 timme hos verkstaden med skattade pengar. det är ens egen fritid som ryker där. Jobbar man inte extra så betyder det att man får välja bort något annat istället.