EL-tråd (ljusslinga) i jacka?

Cherno

恋 ≠ 鯉
Det låter verkligen spännande! Jag ser fram emot bilder.
Kanske får du massproducera och sälja till hela mc-kollektivet. :)

Jag ser klara fördelar när man kör på vägar utan belysning och trafik i båda riktningarna. Som bilist ser man inte reflexer när man samtidigt är bländad av mötande trafik. Tycker i alla fall jag.

Dessutom är det alltid kul att sticka ut lite mot alla andra... ;)

Räcker med att vara ute och promenera i mörkret för att man ska få svårt att se reflexer i sådant läge. ;)
Ljus sabbar mörkerseendet när man är ute och knatar, när man väl börjat se lite bättre i mörka natten. Det tar ca 20min för ögon att vänja sig vid mörkret.

Men men..: Här kommer tre bilder på ena slingan, inte jättebra bilder då jag tog dem lite hastigt med telefonen.
(OBSERVERA: Bilderna är rätt stora (ca 3MB och har en upplösning på 3264x2448px. Beskrivningarna är länkar.)
På ena bilden är slingan släckt, fotad med blixt; andra tänd, med blixt; tredje tänd, utan blixt.
Skulle säkert kunna fixa en aning bättre bilder, men de här är de jag har just nu. :)
Skulle nog kunna lägga upp en med slingan släckt och fotad utan blixt också, men det känns rätt onödigt ;)

SvenneC

New member
Fränt! Jag tvivlar förvisso på att det är till så värst mycket nytta på hojen, som ju trots allt redan har egen belysning som syns bra, men det är definitivt ett intressant alternativ till den lilla fåniga ficklampan jag har när jag går ut med hunden på hösten och vintern. Eller varför inte vira in hela hundskrället? :p

Rickar

New member
Hallååååå!!!

Cherno, hur går det med västen??? Den mörka årstiden närmar sig med stormsteg... visa lite bilder vetja :)

Cherno

恋 ≠ 鯉
Tjena
Har haft lite uppehåll med arbetet på jackan, delvis pga byte av tvättmaskin och lite ommålning och ommöblering i förrådet, och dels pga studier.
Jackan i sig är helt klar, det enda som saknas är EL-tråden. Ska ta tag i det strax, ska bara tvätta jackan och sätta fast tråden. :)
Och nu när det blivit lite obehagligt att köra (kyla) så är det lite lättare att tvätta den i och med att den inte används ;)

Hade tänkt lägga in en uppdatering strax, sen fick jag mail.. Men men, jag lägger upp bilder snart.

Ha det
//C

Cherno

恋 ≠ 鯉
Glad midsommar i efterskott!
Nu har jag äntligen sommaruppehåll från skolan.
Jackan blev klar för ett par veckor sen, men jag har inte fått chansen att prova den helt och hållet i trafik än (sommar => ljus).
Av någon dum anledning har jag ju gång på gång glömt bort att lägga upp bilderna. :(
Jag har dock tagit ett par bilder på jackan med ljuset på, både med och utan blixt. (Det kommer bättre bilder senare, när jag kommer ihåg det medan jag sitter och spelar. Skrivit en lapp nu, får bara hoppas på att jag inte har en mugg som står på den..)
Fram med blixt, Fram utan blixt, Bak med blixt, Bak utan blixt, Sida med blixt, Sida utan blixt.

Ber om ursäkt för fördröjningen, men bättre sent än aldrig antar jag.. Eller?

Ha det bra!

jan-olovj

Active member
Det är inte fel att ha en ide och förverkliga den. Blir resultatet bra jätte är det inte bra så har man i all fall testat, kanske något annat kommer ut ur det som inte är bra. Sedan kan det även vara så med en ide och testandet att det är vägen som är roligast inte själva resultatet. Resan är målet inte målet.

jan-olovj

Active member
På tal om ider, är det tillåtet att ha en framlyckta som lyser vitt och blinkar snabbt för att synas bättre? Lite på samma tema.

Cherno

恋 ≠ 鯉
Ja jag vet, man ska tycka precis som du.:lemon:

Det var varken det jag sade eller det jag menade. Det jag menade var att om du ska vara emot andras ideér som faktiskt kan vara bra och (som i mitt fall: kan göra skillnad mellan sedd och inte sedd) kan minska risken för olycka, vare sig det är direkt eller indirekt, håll dina "hånande" skitkommentarer (med brist på bättre ord) till dig själv.
Du får tycka vad f.n du vill, det bryr jag mig inte om. Jag tycker bara att du ska hålla dina skitkommentarer till dig själv, om du inte något vettigt att komma med. Om du inte kan komma med något vettigt tycker jag att du ska försvinna här ifrån!

Cherno

恋 ≠ 鯉
Long time, no see..

Nu har jag äntligen fått tummen ur ...
Jag ber om ursäkt, till alla er som tidigare läst denna tråd, för att det tagit en så oerhört lång tid för mig att fixa nya bilder!
Största orsaken till att det tagit tid är väl att jag haft saker att göra i skolan och har inte mått särskilt bra.
Efter ca 14 års slit i skolor så tyckte jag att det var dags för en paus. (Det längsta uppehåll jag haft har varit 2-3 månader, men nu har jag ett helt års uppehåll.)
Utöver det, så har jag helt enkelt inte kommit ihåg att fixa bilder, förens jag ser jackan, som varit lite undanhängd, men då har jag inte haft tid att ta några bilder.

Denna gång är det 10 bilder. Det står beskrivet vad det är, så ni får själva bedöma vilka bilder ni vill se! :)
Bilderna är inte direkt speciella, och de är på någon meters avstånd, men de var också ganska snabbt tagna strax före 1 på natten. (Bilderna har en upplösning på 4000x3000 och är mellan 4.1MB och 5.1 MB stora, så om någon läser på telefonen: tänk på datatrafiken, om det inte är gratis)
Fram, släckt, taklampa tänd, Fram, släckt, taklampa släckt, blixt, Fram, tänd, taklampa tänd, Fram, tänd, svagt ljus, Fram, tänd, taklampa släckt, blixt, Fram, tänd, taklampa släckt, Bak, tänd, taklampa tänd, Bak, tänd, taklampa släckt, Sida, tänd, taklampa tänd, Sida, tänd, taklampa släckt

Om ni är intresserade, så kan jag fixa fler bilder på reflexerna (t.ex. på ryggen).

Om någon här är intresserad, eller känner någon som är/kan vara intresserad, så har jag en 125a och en crossmoppe (klass 2) till salu! I så fall är det bara skicka ett meddelande för mer info!

Ha det bra!
Cherno/Rikard