Gör du stora förändringar så kan avgassmällar bero på att det behövs ny injustering.
Men det kan vara så enkelt att avgassmällarna kan bero på enbart läckage i avgaspackningarna, prova att sätta dit nya packningar.
Vilka packningar menar du? Var sitter de? När jag bytte dämparna inför besiktningen fanns inte en tillstymmelse till packningar i den skarven i varje fall...men det kanske inte var där du menade?
Anders
Tänk efter innan du lägger ut några pengar på att få mer effekt på en hoj som väger 260 kg och har 62 hk.
Troligen drar den bara mer bensin och med en 17 liters tank så blir du klart begränsad.
Byt till en annan hoj i stället för att modifiera för stora pengar, det spelar ingen roll om du har 60 eller 70 hk på en sån hoj.
För att vara tydlig, jag tycker inte att det är en dålig hoj.
Ett dynojet-kit är en låda med oftast en kombination av nålar, några munstycken, ett par trottelfjädrar och en eller ett par borrar.
/.../
För att göra en lång historia kort. Skit i Dynojet kitet, åk till någon med en bromsbänk och be dem kolla din lambdakurva. Sen får de höja/sänka nålarna och gå upp ett par steg i huvudmunstyckena (originalmunstycken) och din hoj kommer att gå precis lika bra som med ett Dynojetkit till en fraktion av kostnaden...