Drivrem till Kawa ltd 400 -83 ?

smedpeter

New member
Ja, visst är det korkat av tillverkaren att inte använda sej av en standardrem, eller av en rem någon annan stor hojtillverkare använder, HD t.ex., då skulle det inte vara några problem att få tag på ny rem. Men som nån skrev tidigare - Kawasaki har aldrig brytt sej särskilt mycket om att se till att det finns reservdelar.:mad:
Det är i mitt tycke remdriften som varit det bästa med hojen, märkligt att inte fler hojar har remdrift. Man slipper byta kedja och drev titt som tätt, och slipper kladda med smörjningen. Remmen håller minst tre gånger längre än drevpaketet. Därför var det aldrig aktuellt att byta till kedjedrift. Det finns andra hojar än Kawa 400 ltd, gudskelov :wink:
Tack till alla som kommit med åsikter och brytt sina hjärnor. Ha en trevlig sommar o kör försiktigt !
 

Oldbiker

New member
Jag har en dotter som nu äntligen har körkortet för MC inom synhåll. Tyvärr får hon bara köra 35 kw och en av de hojar jag tittat på är Kawasaki VN900, trevlig maskin med remdrift. Den måste dock strypas någon kw för att funka. Hon har kört 500 mil på sin LTD 400 -83. Men nu har jag fått alla argument jag behöver för att inte köpa någon mer Kawasaki. Törs fan inte köpa en några år Kawasaki och sedan bli stående med en hoj som det inte finns delar till...
 
Top