Drivrem till Kawa ltd 400 -83 ?

smedpeter

New member
Jäklar, vad jag har sökt på nätet, men inget napp...nu måste jag be om hjälp av detta eminenta forum ;-)
Någon som vet var man kan få tag på en ny drivrem till Kawasaki LTD 400 av årsmodell -83 ?

smedpeter

New member
Tack Mirre, det ser dåligt ut - Lelle känner inte ens till modellen LTD om man kollar listorna...men jag har skickat ett mail och frågat. :wink:

gundj

New member
Du får sätta ditt hopp till eBay.
Det fanns väl flera versioner på dom där ltd. Kolla både .com, .de, .co.uk

Lycka till

Hampe

Skriver massor!
Hm... Snackat med dem? Som jag tolkar deras lagersaldo på webben så har dom drivrem i lager, men det vet man ju hur det är när man tror att man hittat delen man söker. "Ah, sorry osv osv..."

Kollat med NOS Parts Sweden? http://www.nosparts.se/
Dom tog över hela reservdelslagret för Kawasaki i Sverige för bara några... ...jättelänge sedan.

H

Moje_VS1400

Member
Lelle's har lyckats gräva fram andra delar åt mig, både till 440 LTD -81 och en 750 LTD-twin -83 som inte var listade så de kanske hittar din rem också.
Maila även Ava MC, de hjälpte mig med "utjämningsburk" (den som förgasarna tar luften ur) och luftrenare till 440'n.

smedpeter

New member
Nu fick jag samma svar både från Lelles och Johans MC :" Kawasaki tillhandahåller inte längre dessa drivremmar - bygg om till kedja".
Man kan således skatta sej lycklig om man får tag på en rem, och så kan man förutspå ett prisras på Kawa 400 ltd :-(
Synd. Det har i mina ögon varit remdriften som gjort dem mer intressanta än de kedjedrivna konkurrenterna.
Jag ska kolla alla tips jag får, så har ni flere, släng in dem, tack !
mvh, Peter

smedpeter

New member
Nej igen. Inte heller nosparts, och inte drivebeltshop.co.uk :-(
Kollar Ava MC o väntar på svar från Kilremslagret...

Hampe

Skriver massor!
Lider med dig.
Kan passa på att ge en känga till just Kawasaki som sannerligen ligger i strykklass med att hålla reservdelar till sina äldre hojar.
Hade en 15 år gammal Kwaka som aldrig gick att hitta delar till hos Kawasaki. Man fick ge sig ut på nätet och försöka plocka en grej här och en grej där när man plötsligt snubblade över något. Kawasaki själva gav fullständigt fan i sina hojar.

Honda däremot verkar vara stolta över sitt arv och verkar kunna plocka fram precis vad som helst - jag som gärna åker gammal omodern skit har hittils aldrig blivit utan delar när det gällt just Honda.

Men det hjälper inte dig just nu! Virka en egen...?

H

gundj

New member
Har du kollat på internationella kawasaki-forum?
Med lite tur så sitter en sådan rem eller liknande någonstans.
Exemplet jag kan ta är mina kamremmar, dessa sitter i flera bilmotorer och kostar i vissa fall lite mindre.
Är remmen till en 440 den samma? Såg en sådan bättre beg på ebay.com

Tyvärr så verkar ju även http://www.cmsnl.com/ ha gett upp, dom brukar vara sista chansen.

Oldbiker

New member
Jag är lite nyfiken på om du fått tag i någon rem. Har själv en LTD stående och kan med tiden kanske behöva en rem.

CB_Tobbe

New member
Finns det möjligheter att konvertera till kedjedrift?? Kawa tillverkade landsvägsmodeller i samma storlek vid den tidpunkten som har kedja

jan-olovj

Active member
Det finns ju firmor som säljer remmar till industrin, dom måste kunna fixa en rem. Jag tycker det är långsökt om det tillverkas en rem som är unik just bara för en modell.