Hej alla
Har en HONDA Deauville som jag nu kört i c:a 2 år. Tankade som vanligt med 95-oktanig bensin, men uppfattade motorns gång som lite fladdrig.
Prövade med 98-oktan och upplevde en märkbar skillnad.
De senaste tankningarna har jag fyllt på med Shells nya V-Power 99-oktan. Någon ytterligare förbättring i prestande märks inte, men denna soppa borde passa bättre på våra moderna motorer då man slipper inbladningen av den lite konstlade etanolen med dess beläggningar.
När det gäller olja är det enligt min uppfattning helsyntet som gäller och då 15-40 eller 15-50 för vattenkylda motorer och absolut 15-50 för luftkylda.
Skulle vara intressant att få ta del av eventuellt andra åsikter.
Evert
Har en HONDA Deauville som jag nu kört i c:a 2 år. Tankade som vanligt med 95-oktanig bensin, men uppfattade motorns gång som lite fladdrig.
Prövade med 98-oktan och upplevde en märkbar skillnad.
De senaste tankningarna har jag fyllt på med Shells nya V-Power 99-oktan. Någon ytterligare förbättring i prestande märks inte, men denna soppa borde passa bättre på våra moderna motorer då man slipper inbladningen av den lite konstlade etanolen med dess beläggningar.
När det gäller olja är det enligt min uppfattning helsyntet som gäller och då 15-40 eller 15-50 för vattenkylda motorer och absolut 15-50 för luftkylda.
Skulle vara intressant att få ta del av eventuellt andra åsikter.
Evert