Din bästa mc bild 2006

Alicia

New member
Den här kommer nog alltid vara min favoritbild. Iallafall tills någon coolare bild tas på mig. Förstår fortfarande inte riktigt att det är jag som kör.

Emo

Moderator
Vi var ett gäng som var uppe och åkte i Skottland i somras, där vi stötte på denna vägen. Vi fick tips om den av ett par som ägde ett cafe där vi åt frukost. Det visade sig att dom körde en Honda 1300 själva.
Denna vägen var nästan 15 mil och så smal att du inte kunde möta en bil på hojen. Det blev en del stopp vid mötesplatser, men det var den värd.

Ah, tycker jag känner igen vägen, kan det vara vägen ut mot Applecross? Bifogar bild från Applecross sommaren -04. Underbara vyer och som du skriver, smaaaal väg. Skottland är fantastiskt!

runeo

New member
Norgesemstern 10 dar mwed en dags regn. körde 300 mil kors och tvärs från Åndalsnäs ner till Bergen Massor av grus och historiska kulturvägar. Det är roligare med dansanta, kurviga och kuperade vägar än linjal serpentiner:
hälsar
/Rune
1_regndag_av_10.jpg

Inte photoshoppat. Dagen efter regnet. Vindstilla vid inre delen av Sognfjorden:
Inte_photoshop.jpg

Från andra sidan av trollstigen. Ornveijen eller nåt sånt!
norge_fantastiskt.jpg

OH-

Member
Hej!
Fina bilder, men den sista föreställer definitivt inte "Örnesvingene" vid Geiranger. För min del tycker jag det ser ut som ....... trumvirvel ..... Trollstigen! Bron (om jag nu har rätt) är väl sisådär halvvägs upp och ett populärt foto-stopp.

sannybo

Member
Skottland

Ah, tycker jag känner igen vägen, kan det vara vägen ut mot Applecross? Bifogar bild från Applecross sommaren -04. Underbara vyer och som du skriver, smaaaal väg. Skottland är fantastiskt!

Jovisst är det vägen ut mot Applecross.
En av dom mest otroliga vägarna jag åkt med MC.
Det är ju otroligt mycket får och highland cattle vid och på vägen så man fick ju ta det ganska lugnt, men det fanns ju så mycket att titta på så det gjorde ingenting.
Nu får vi bara hoppas att det kommer en ny färjelinje till England så man kan åka över dit igen. Har varit i Skottland ett par gånger, och vill bara tillbaka dit om och om igen. Vilka vägar, vilka människor, vilket landskap. Man kan inte låta bli att älska det.

Emo

Moderator
Till motsats från många övriga, ingen "åkbild" utan helt enkelt underbara vyer (genom backspegeln iofs) från Skottland!

V Saarela

New member
Semestertripp på finska sidan.
Snart är det kolsvart ute och dagen ska avslutas med en sexpack kalla finska öl av märket Karhu :)

041211b7.jpg

zappa

New member
Inte direkt en åkbild heller men så här kan det gå om bävrar är i fart rätt bakom en kurva...

Tagen i Canada sommaren 2006 och det tog några timmar innan jag fick upp den...

IMG_0157.sized.jpg

M

McAlbert

Guest
Ingen mc..... än.
Men en hemskt trevlig vy som man snart ska uppleva
pict0117.jpg