Depåstöd

H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Jag har varit inne på biltemas sida och kollat på deras depåstöd. Som jag ser det så finns det två varianter. Jag vet inte skillnaden och vet inte heller vilken som passar min cykel. Är det någon som kan hjälpa mig med detta?

Mvh

Amir

suzuki-micke

New member
depåstöd bak:
har lyftplattor anläggs mot svingen för att lyfta bakdelen av mc´n

depåstöd fram:
har "piggar" som passar in i underdelen på framgaffeln för att lyfta framdelen av mc´n (obs! kolla om det verkligen finns urgröpningar framgaffeln´s undersida så att den passar in....)

personlig åsikt:
man får vad man betalar för..........
jag köpte bägge.... men jag tyckte "depåstöd fram" va lite väl klent.....
så jag gjorde en hybrid.... tog "piggarna" från depåstöd fram,monterade på depåstöd bak,fungerar utmärkt som depåstöd till framdelen av mc...

bak köpte jag ett "riktigt" depåstöd (begagnat) för en 5 hundring....
med "bobbiner" ett slags knoppar som monteras på baksvingen,på depåstödet är det klykor i stället för plattor...(känns mycket säkrare..)

sååå..... nu har jag ett depåstöd fram,med dom "bakre" plattorna" över....
ska bara försöka hitta på ett användningsområde för den också.....

påK-en

New member
"Klykor" och bobbiner finns även till Biltemas bakstöd, fungerar bra till mina hojjar.
Främre stödet kan jag hålla med om att det inte är så bra, åtminstone inte till mina maskiner.

H

honda cbf 500

Guest
Tack för era svar. Min cykel är ju som bekant en cbf 500 och väger inte mer än 200 kg. Jag tror att den har urgröpningar i framgaffeln men jag ska kolla upp det. Törs man ställa cykeln på depåstöden i flera månader?

Jag har främst tänkt att använda mig av depåstöden för däckbyte. klarar den främre depåstödet ett däckbyte?

//Amir

Last edited:

ezzo

New member
Tack för era svar. Min cykel är ju som bekant en cbf 500 och väger inte mer än 200 kg. Jag tror att den har urgröpningar i framgaffeln men jag ska kolla upp det. Törs man ställa cykeln på depåstöden i flera månader?

Jag har främst tänkt att använda mig av depåstöden för däckbyte. klarar den främre depåstödet ett däckbyte?

//Amir

Ja det gör det

Zopilote

New member

//Amir

Förhoppningsvis på den lille hojen, ja... Jag gjorde misstaget att förlita mig på Biltemas främre skitdepåstöd när jag skulle tvätta MT-01:an. Stödet vek sig och det blev en ful repa på ena bromsskivenavet och gaffelbensskyddet. Nästa depåstöd jag köper skall vara av bättre kvalitet och lyfta i styrkronan istället. För bakre stöd kan jag rekommendera MaxMC's aluminiumstöd som är riktigt robust och bra för bara lite mer pengar än Biltemas.

Goffen

New member
Ser ut att vara exakt samma som biltema fast i röd färg.... Jag har biltemas till R1an och jag sitter ofta på hojen när den står på bakrestödet och det har inte varit några som helst problem så det bör funka även för dig.... "med klykor och bobiner"

H

honda cbf 500

Guest
Jag har tänkt att den ska stå på depåstöd hela vintern, både fram och bakdäck. Bättre sent än aldrig.

//Amir