Deltagare till Finnkamp i minimoto sökes!

Ella

New member
16-18 mars 2007 arrangerar SMC HojX. Det är en kryssning med Silja Line till Helsingfors och vänder sig till alla som är intresserade av motorcyklar. Det finns utrymme för 2800 resenärer och det kommer att vara en minimässa på båten, föreläsningar, underhållning mm. När vi ligger i hamn i Helsingfors kommer vi att rigga upp och ha en tävling i minimoto. Det blir en kamp mellan svenskar och finnar och varje lag behöver fyra tävlanden.

Nu söker vi deltagare som ska åka med på kryssningen och som vill ställa upp i tävlingen! Kravet är att du är 18 år fyllda och är nykter vid tävlingstillfället. Anmälan kan ni lämna till mig, antingen med ett privat meddelande eller mail. Jag och Maria Nordqvist, SMC, kommer sedan att välja ut vilka fyra som får äran att tävla för Sverige.

Skriv och berätta lite om dig själv och lämna en motivation om varför just DU ska få representera Sverige i den här tävlingen.

OBS! Om ni bokar plats på HojX före 31 december 2006 är ni med i utlottningen av en kursdag på CSS!!!
 

sp2

New member
Blir det en minimigräns på 90+kg. så har vi ett gäng från Hudik som ställer upp!:rolleyes:
Hur som helst så ska vi med på X-ningen!
 

Ella

New member
Blir det en minimigräns på 90+kg. så har vi ett gäng från Hudik som ställer upp!:rolleyes:
Hur som helst så ska vi med på X-ningen!

Kanon!!!! :D
Alltid trevligt med ett gäng från glada Hudik! ;) Tja, vi har ju inga begränsningar mer än det jag skrev ovan, men... ska vi köra i olika viktklasser tycker du? :D
 

sp2

New member
Kanon!!!! :D
Alltid trevligt med ett gäng från glada Hudik! ;) Tja, vi har ju inga begränsningar mer än det jag skrev ovan, men... ska vi köra i olika viktklasser tycker du? :D

Ja det är ju så med dessa motorsvaga maskiner att man får ju böta för varje extra kilo man bär på!
Och på riktiga tävlingar så är det viktklasser som gäller!
Tyvärr har man inte så stor chans om man väger runt 100 pannor och motståndaren väger 40-50!
Om inte det är tillåtet med närkontakt förstås? Då brukar det fungera bra om man är tyngre:D
 
Top