Danmark?

Pettsson

New member
Har bott hela mitt mc-burna liv (bara 4 år men ändå) med som högst 45min körning till helsingborg och båten över till det danska riket, så när insikten slog mig, att jag aldrig faktiskt kört annan sträck i danmark än mot tyska gränsen, kändes det lätt pinsamt. För att förbättra situationen borde alltså det bli en mini semester under sommaren, kanske en tre fyra dagar sådär.

Nu till min fråga; vart kör man? Vad finns det att se? Vad bör man göra? och framförallt, var finns de bästa mcvägarna?
 

ulson

New member
Danmark är ju Danmark vart man än kommer. Skulle rekommendera att ta raka vägen över till Jylland och köra östersidan utmed kusten upp Aalborg. En övenattning där kan rekommenderas.
Fortsättningsvis kör man upp till Skagen där man besöker sandrevet ute på Grenen. Fortsätt sedan utmed Jyllands västkust med badorter och otroliga sandstränder i t.e.x Lökken, Blokhus och Hvide Sande. Därefter kan man köra inåt landet igen och besöka Odense. Sedan över Stora Bält igen och till Roskilde. Det finns massor av trevliga byar och småstäder i Danmark.
Vi brukar bo på vandrarhem som håller bra standard och i regel har både dusch och toalett på rummen. Hyfsade priser dessutom. Dessutom är ju danskarna livsnjutare, och det smittar när man är där.

/uffe
 
Top