Dålig erfarenhet av RG Brakes

harboged

New member
Eftersom RG BRAKES skriver på sin hemsida att jag inte fick gehör för min yrkan hos ARN så vill jag bara säga att detta inte stämmer eftersom ärendet inte ens är avslutat. Så här ser det ut när jag loggar in på ARN:s hemsida och följer mitt ärende:

View attachment 6931

Jag har fått indikationer på att det kan dröja till hösten innan de tar ett beslut i ärendet. Under tiden får jag roa mig med de mail som jag får från RG BRAKES då och då, exemeplvis detta som damp ner igår kväll.

View attachment 6932

Kapten Stofil

New member
Alldeles oavsett om han är bra på att renovera bromsar eller inte, så skulle jag inte vilja ha något att göra med en företagare som skickar sådana mail.
Jag har jobbat som konsult i mer än 20 år, och på alla företag jag varit har vi alltid gjort vårt yttersta för att göra kunden nöjd, oavsett vilka arslen man kan ha som kunder. Och sådan där kommunikation har man absolut aldrig någonsin med en kund, även om man skulle få sådant från kunden. Det är en överlevnadsfaktor.

Verkligen taskig attityd.

anze

New member
Knepigt företag, men varför ARN? Han lär ju knappast följa deras rekommendationer om dom anser att han gjort fel...ARN beslut är ju inget företagen måste följa utan bara rekommendationer.

Paerhc

New member
@anze Är det inte så att man måste gå vägen via ARN först innan det blir tal om rättegång? Jag är absolut inte säker, men det ser kanske bättre ut om man i rätten kan påvisa att även ARN har dömt till ens fördel.

harboged

New member
Knepigt företag, men varför ARN? Han lär ju knappast följa deras rekommendationer om dom anser att han gjort fel...ARN beslut är ju inget företagen måste följa utan bara rekommendationer.

Sant, dock ska man ju börja någonstans och jag tyckte att en anmälan till ARN var lämpligare än att dra upp det i domstol som jag också har fått som förslag.