Däck byte?

Nu åker vi...

New member
Däckbyte...

Allt beror ändå på hur du kör din hoj. Pressar du runt på banor så är det noga att däcken är samma så att de sammarbetar tillsammans. Är du en söndagsförare som kör sådär 10 mil på en söndag så är det inte så noga att ha samma märke på däcken. Det är inte så känsligt som någon skrev att man inte kan köra med crossdäck fram och racingdäck bak. Så klart att man inte kan det. Men är det två vanliga däck av typ landsväg så går det bra att köra med olika märken.
Jag kör ca 800 mil/ säsong och för mig är det viktigt för min egen skull veta att däcken är top of the line. Själv kör jag med Dunlop Roadsmart, som var det däck som blev best i test då jag köpte dem.

I förra numret av Motorad blev Dunlop Sport Smart bäst i test. De kommer jag att lägga på själv nästa gång det är dags.

Tobbe.
 

Hayabuze

New member
Kanske inte helt lyckat att jämföra däck som körs på bana med landsvägskörning. På bana håller däcken bra arbetstemperatur och funkar ganska bra även om det skiljer lite. Men ett nytt fräscht och ett gammalt hårt elände på blöta kalla höstvägar ...:cool:
 
Top