Custom hoj?

jan-olovj

Active member
Nöjer man sig med en lite äldre hoj är Virago 1100 kanon, pigg o rapp både i axet och i svängarna. Jag saknar min Virago men ryggen klarade inte av att sitta så krumryggad. Problemet kanske hade kanske försvunnit om fotpinnarna flyttats fram, vad vet jag. Dragstaren får duga tills jag hittar något bättre.
Jan-Olov

Adler

New member
Jovisst - vändradie och stoppsträcka som en finlandsfärja är smällar man får ta - och som man faktiskt vänjer sig vid med stora glidare. För det är såååå gott med en fet v-twin med värstingvrid och ljud så folk tar in tvätten och spejar oroligt mot himlen. Visst är man löjlig ;-)

Last edited:

st1300

New member
Jag kan bara instämma.....
Inte begriper jag hur någon vill åka en "Albatross"....
(osannolikt klumpig, och så är ju likheten slående när de "springer" i starten.... - en del säger "paddelhoj" i stället, men det är samma tanke bakom...)

Jag tror att det som man kallar paddla försigår på alla hojar oavsett om det är custom eller sport. Har ej med hoj typ att göra. Skaffa den du trivs med.

Moje_VS1400

Member
Stämmer precis st1300, det har med den som sitter på att göra, hojen som sådan är tillräckligt välbalanserad för att köras utan "fotning". Dragläge, fötterna på pinnarna och se'n iväg går alldeles utmärkt på en vs1400 och den måste väl gå under "custom"

FLH-77

New member
TommySv!
MCnytt körde en artikel i juli förra året (#7.06) om glidare för 80 000 med bla XVS 1100 DRAG STAR.Överlag fick den bra respons speciellt motorn.Kolla om du kan få fatt på ett ex från MCnytt 08-4466970,kanske går att köpa gammla ex.För övrigt fanns det en artikel om en Kawasaki Z1 900 ,årsmodel 75 ,likadan som min första tunga hoj ,17 år gammal ,snacka om andra tider med tanke på höjd kökortsålder,höjda försäkringspremier,skatt på trafikförsäkring,bla,bla,bla.Dags att säga stopp! till våra folkvalda.

Last edited:

Adler

New member
TommySv!
MCnytt körde en artikel i juli förra året (#7.06) om glidare för 80 000 med bla XVS 1100 DRAG STAR.Överlag fick den bra respons speciellt motorn.
Jo det är nog inget snack om att det är en problemfri moppe. Glidarnas Volvo 240 kanske ;) - men såååå trött. T o m Kawas lilla VN800 Classic piper ifrån den utan problem. Vill man glida på Yamaha kan nog ett pinnhål upp vara att rekommendera. Kompisen har en Wildstar och jag har själv provåkt en Warrior. Betydligt piggare och gladare och mycket bättre vrid - och så får man en av hojvärldens snyggaste motorer på köpet - och det är inte oviktigt om man vill bygga på den på sikt. Yammaglidarna har ju många snygga detaljer, men helhetslooken är sådär, tycker jag... Fast lite dyrare blir det förstås... :p
yamaha_xv_1600_wildstar.jpg

Last edited:

Adler

New member
Stämmer precis st1300, det har med den som sitter på att göra, hojen som sådan är tillräckligt välbalanserad för att köras utan "fotning". Dragläge, fötterna på pinnarna och se'n iväg går alldeles utmärkt på en vs1400 och den måste väl gå under "custom"

Ja i så fall är det ingen paddling på min kromkloss Grünilla heller. Behöver knappt fälla ner stödet om jag bara skall gå in och handla en kortis. Ni får hitta på andra bättre öknamn, ni som kör plastgrisar :D. Radhusmoppe, krompråm, prostataglidare, hypoteksmoppe??;)

TommySv

New member
finally

Jo, det blev till slut en "albatros, customsläde, paddelhoj, könlös pjäs, Glidarnas Volvo 240" :) Yama xvs1100a Darg Star Classic, månge navn på'n men jag får väl döpa hojen på något träff senare i sommar :p . Nu måste bara kvicksilvret kliva upp några mm till så man kan ut å gasa.

Bansaie

New member
Bra väder!

Jo, det blev till slut en "albatros, customsläde, paddelhoj, könlös pjäs, Glidarnas Volvo 240" :) Yama xvs1100a Darg Star Classic.... Nu måste bara kvicksilvret kliva upp några mm till så man kan ut å gasa.

Får gratulera till nyförvärvet.

Vad är det för fel på vädret? :)
Jag har kört sen den 13 mars även om jag gjorde ett uppehåll veckan efter då det snöade igen. Nu är vädret kanon och vägarna är torra så nu pendlar jag till jobbet varje dag mellan Falun och Borlänge. Det går hur bra som helst. Ett par skoterhandskar fixar fingrarna när man åker tidigt på morgonen, sen är det bara o köra.
Eftermiddagarna har varit kanon så det brukar bli lite små omvägar hem. :D

Nu har jag varken en "paddelhoj" eller en "plastgris" utan den får väl betecknas mer som en "jordfräs" :rolleyes: men ändå.
Hojsäsongen har börjat, så ut å kör killar och tjejer!

Ha det.