H
honda cbf 500
Guest
Det kanske har varit ngt konstigt med dina förgasar
Angående chokefunktionen, den var mer riktad till TS
Ja luftens densitet spelar väl alltid en roll, men det märks mer när man rör sig upp i högre berg och dalar.
En föregasares inställning ändras inte varje dag men luftens densitet gör det och därav att det går olika bra olika dagar.
Jag kanske bör lägga till att jag som tidigast dragit igång mina hojar i början av februari och kör till och med oktober månad. Mellan oktober och februari-mars månad körs de också om vägarna är torra och fina. Aldrig haft några startproblem överhuvudtaget.
//Amir
Angående chokefunktionen, den var mer riktad till TS
Ja luftens densitet spelar väl alltid en roll, men det märks mer när man rör sig upp i högre berg och dalar.
En föregasares inställning ändras inte varje dag men luftens densitet gör det och därav att det går olika bra olika dagar.
Jag kanske bör lägga till att jag som tidigast dragit igång mina hojar i början av februari och kör till och med oktober månad. Mellan oktober och februari-mars månad körs de också om vägarna är torra och fina. Aldrig haft några startproblem överhuvudtaget.
//Amir
Lustigt isf att alla mina förgasarhojar av varierande ålder varit såna, tycker du inte?
Funkar bra, tackar som frågar.
Spelar luftens densitet någon stor roll om man inte rör sig mellan höga berg och djupa dalar? Insprutare har ju luftmassemätare, och kollar densitet, lufttryck och fuktighet osv kontinuerligt, men en förgasarhoj brukar väl inte ha såna mätare. Iaf inte någon jag stött på hittills. Upplys mig!
Last edited: