Cardo scala

Kawasaki

New member
Hej.

Undrar om det är fler än mig som har problem med mikrofonen.
Har märkt att dom jag pratar med genom hedsettet har problem med att höra mig ,det blir för lågt ljud så dom har svårt att höra vad jag säger

Jag måste stanna om dom överhuvudtaget skall höra mig,
Har provat ändra läge på mikrofonen för att få förändring
och har sökt i inställningarna men har bara hittat att man kann justera högtalaren

Högtalaren hörs hur bra som helst och vägbeskrivningarna likaså

Någon med liknande erfarenhet?
 

Peter/Honda

New member
Jag skall testa mitt i dag. Har köpt Rider Q2 och skall köra mot det Rider Headset som följde med TomTom Rider. Hör av mig när jag provat.
 

oskobe

New member
Hej.

Undrar om det är fler än mig som har problem med mikrofonen.
Har märkt att dom jag pratar med genom hedsettet har problem med att höra mig ,det blir för lågt ljud så dom har svårt att höra vad jag säger

Jag måste stanna om dom överhuvudtaget skall höra mig,
Har provat ändra läge på mikrofonen för att få förändring
och har sökt i inställningarna men har bara hittat att man kann justera högtalaren

Högtalaren hörs hur bra som helst och vägbeskrivningarna likaså

Någon med liknande erfarenhet?

Du måste ha mikrofonen mitt framför munnen och mot läpparna för att det ska funka, men då funkar det klockrent med min.
 

Peter/Honda

New member
Testade i går, Hörs bra upp till 90 km, däröver inte lika bra, tar in brus från från framventilen (SHOEI Multitech), blev bättre när man stängde. Telefonsamtal i 90 km inga problem men tappade kontakt med passageraren efter telefonsamtalet och fick starta om. Tappade ytterligare kontakt en gång till och fick starta om. Verkar vara det headset som följde med TomTom rider som bråkar. Information från gps fungerar bra. Radion fungerar bra. Skall testa oskobes tips att låta mikrofonen ligga an mot läpparna.
 

Kawasaki

New member
Testade göra som oskobe sade och då hörde dom mig samt bytte till den lilla puffen
Har haft den en bit från munnen som det visades på bild men då funkade det inte.

Tack får hjälpen
 
Top