Brno MotoGP 13/8-17/8 2009 ???

Serbius

New member
ta tåget varifrån?har ni något pris på det?

enligt min polare så har inte denna "hostel" någon hemsida men jag fick tel dit

ringde om frågade om man behövde boka,o svaret va nej
denna by ligger ca 17km utanför staden Brno,o priserna varierar beroende på rummet man får?!?!
men ca 80kr-130kr får man räkna med
tillkommer ca 20kr för enklare frukost ,40kr för s.k. buffe.
men det kunde man bestämma när man väl va på plats

att åka tåg låter egentligen helt ok(man är utvilad när man kommer ner till kontinenten)

vi höres

Hej vi har kollat lite på att ta tåget ner till Wien för att stanna där nere i 2 nätter för att sedan köra upp till Brno. Har du kollat mer på priser och dyligt?

MVH nea
 

pollygruppen

New member
Moto GP - Brno

Jag är intresserad av att åka på ett Moto GP. Hade tänkt på något i maj-juni men kan ändra mig. Åker från Uppsala.
Ducati 1098 Uppsala :cool:
 

Nea

New member
ta tåget varifrån?har ni något pris på det?

enligt min polare så har inte denna "hostel" någon hemsida men jag fick tel dit

ringde om frågade om man behövde boka,o svaret va nej
denna by ligger ca 17km utanför staden Brno,o priserna varierar beroende på rummet man får?!?!
men ca 80kr-130kr får man räkna med
tillkommer ca 20kr för enklare frukost ,40kr för s.k. buffe.
men det kunde man bestämma när man väl va på plats

att åka tåg låter egentligen helt ok(man är utvilad när man kommer ner till kontinenten)

vi höres

Hej tåget går från Hamburg-altona, har fått pris men kommer inte på det just nu. Har kollat boende i Wien och det finns ställe som är hyfsade i pris. Vi tänkte ta båten Trelleborg-Travemunde sen köra ner till Hamburg för vidare färd med tåg. Tåget går på kvällen och man är i Wien på morgonen.

Är du intresserad av det?

MVH Nea
 

Serbius

New member
dessväre kan jag ej stanna 2 dagar i wien(fast jag hade velat,känner en del folk där)

det blir att jag kör direkt mot brno(ev övernattning i prag)
 

Nea

New member
dessväre kan jag ej stanna 2 dagar i wien(fast jag hade velat,känner en del folk där)

det blir att jag kör direkt mot brno(ev övernattning i prag)

Hej det va ju synd, vi har beställt nu och ja vill bara säga att det är mycket fullbokat i Brno med boende, vi fick plats på ett hotel som heter Myslivna

www.myslivna.cz

Har skickat 35 bokningsförfrågan till dom billigaste ställena först sen dom lite dyrare då fick vi tag i detta och det ser bra ut, nära banan. Vi ses kanske där nere.

ps vi tar tåget ner ds
 

Majk de Bajk

New member
Vi är gäng som åker från Stockholm till Brno GP't i år, åtta hojar rullar via Nynäshamn-Gdansk med färja, övernattar i Gneizno i Polen, sedan bor vi i Vranov ca en mil norr om Brno.

Vi sitter på läktare T4:a rad 15, plats 3-11 :) Vi ses
 
Last edited:

NOEVO

New member
Tjeckien

jag funderar starkt på att åka till Brno 13/8 -17/8 09

Hej det låter kul , jag har vänner i Pragh som jag tänkt åka till med mc vill till flera ställen bland annat rockfestivalen Brutal aussault och bort till goblin show i odessa kunde tänka mig Brno mina vänner tar han om oss . Ronnie
 

NOEVO

New member
brno

Vi är gäng som åker från Stockholm till Brno GP't i år, åtta hojar rullar via Nynäshamn-Gdansk med färja, övernattar i Wroclaw i Polen, sedan bor vi i Vranov ca en mil norr om Brno.

Vi sitter på läktare T4:a rad 15, plats 3-11 :) Vi ses

vilket datum åker ni på färjan mvh ronnie
 

Nea

New member
Brno

Nu är allt bokat och klart, vi fick tag i bra och billiga biljetter både på tåget och in på tävlingen. Hotellen har vi i Wien och Brno och ett på vägen hem, vill dock ha tag i ett bra hotell i Dresden.

Är det nån som vet nåt bra???

Så nu kan det bli vår och så en härlig sommar för sen bär det av....den 10 aug rättare sagt.

MVH Nea:)
 

Serbius

New member
kolla

http://www.etaphotel.com/gb/hotel-2626-etap-hotel-etap-hotel-dresden-west-kesselsd/index.shtml


oftast har dem själv incheckning

mkt bra standard på sina rum

deras hotel kedja finns över hela europa

cya in Brno


Nu är allt bokat och klart, vi fick tag i bra och billiga biljetter både på tåget och in på tävlingen. Hotellen har vi i Wien och Brno och ett på vägen hem, vill dock ha tag i ett bra hotell i Dresden.

Är det nån som vet nåt bra???

Så nu kan det bli vår och så en härlig sommar för sen bär det av....den 10 aug rättare sagt.

MVH Nea:)
 

johnnymars

New member
Nu är allt bokat och klart, vi fick tag i bra och billiga biljetter både på tåget och in på tävlingen. Hotellen har vi i Wien och Brno och ett på vägen hem, vill dock ha tag i ett bra hotell i Dresden.

Är det nån som vet nåt bra???

Så nu kan det bli vår och så en härlig sommar för sen bär det av....den 10 aug rättare sagt.

MVH Nea:)

hej!

Ibis hotel i Dresden ligger smidigt utmed vägen och lätt att hitta till (ligger på vänster sida efter man passerat under järnvägen på infarten till Dresden). Bra ide att stanna till där på hemvägen då det är en otroligt vacker stad! missa inte att ta en promenad in till det vackra Dresden som finns på max 10 min gångavstånd från hotellet.
Jag har ett liknande upplägg på hemresan, fast tar oxå övernattning i Prag sön-mån, Dresden Mån-tis.
Ps. Prag är om möjlgt ändå mer fantastiskt!

Hör gärna av er om ni har några frågor då jag har koll på det mesta i omgivningarna där nere genom jobbet.

johnny
 

-ah

New member
Dresden; Kesseldorfer Strasse 77;

DSC00039.jpg
[/IMG]

Ett riktigt hak, ca €20/natt. Dusch i korridoren, Färg-TV utan antennanslutning.
Värden är Kuban, och ingen talar annat än tyska. Frånsett spanska, då.
Har mellanlandat där ett par gånger.

Men dom serverar Radeberger...:D
 

jonyl

New member
Hej. Kan dela med mig lite av mina erfarenheter av Brno. Har varit där 4ggr och har bara positiva saker att säga om Tjeckien, även om prisläget inte är detsamma som för några år sen så är det fortfarande ett billigt GP att åka på. Kan rekommendera er som ej köpt biljetter att göra det via Brno banans hemsida, där får ni bäst pris och biljetterna kommer hem i brevlådan, har just bokat C+F biljett för hela helgen 840:- Tycker det är det bästa för då har man entrè till alla naturläktare ( där ser man racet bäst) Ett annat tips är att betala öl, mat etc på plats med Tjeckisk koruna ist för Euro, blir betydligt dyrare att betala i Euro. Har själv hittat hotell 500m från busstorget Mendlovo namesti i Brno, där gratisbussarna till banan går hela helgen. Perfekt för då slipper man köra och kan inmundiga god öl under dagarna ist :) Har just bokat hotell och det finns inte mycket kvar att tillgå så det är hög tid att boka om man vill ha skapligt centralt hotell.
Mvh Johan


jag funderar starkt på att åka till Brno 13/8 -17/8 09

undrar ifall det är flera som har tänkt på att se motogp "LIVE"

en polare har varit där flera ggr o han kan bara berömma Tjeckien

billig bensin,billig mat,billig öl samt billiga vandrarhem(hostels)

så latja runt lite under fredagen(festa)
lördag e det ju kval = fest på kvällen
söndag e race hela dagen
så kör man hem under måndagen

än så länge så är det bara jag,(har kört själv tidigare)
men e det flera som vill hänga på så WELCOME
eller om man träffas under resan ner/på plats eller vid hemfärd

jag vet det är 8 mån dit men man har ju tid att prata igenom resvägar mm

för min del är startpunkten HELSINGBORG
 

Nea

New member
hej!

Ibis hotel i Dresden ligger smidigt utmed vägen och lätt att hitta till (ligger på vänster sida efter man passerat under järnvägen på infarten till Dresden). Bra ide att stanna till där på hemvägen då det är en otroligt vacker stad! missa inte att ta en promenad in till det vackra Dresden som finns på max 10 min gångavstånd från hotellet.
Jag har ett liknande upplägg på hemresan, fast tar oxå övernattning i Prag sön-mån, Dresden Mån-tis.
Ps. Prag är om möjlgt ändå mer fantastiskt!

Hör gärna av er om ni har några frågor då jag har koll på det mesta i omgivningarna där nere genom jobbet.

johnny


Vi ska också sova i dresden månd-tisd, ska du ta in på Ibis? Har dom hemsida?

MVH Nea
 

johnnymars

New member
Top