Brno MotoGP 13/8-17/8 2009 ???

Serbius

New member
jag funderar starkt på att åka till Brno 13/8 -17/8 09

undrar ifall det är flera som har tänkt på att se motogp "LIVE"

en polare har varit där flera ggr o han kan bara berömma Tjeckien

billig bensin,billig mat,billig öl samt billiga vandrarhem(hostels)

så latja runt lite under fredagen(festa)
lördag e det ju kval = fest på kvällen
söndag e race hela dagen
så kör man hem under måndagen

än så länge så är det bara jag,(har kört själv tidigare)
men e det flera som vill hänga på så WELCOME
eller om man träffas under resan ner/på plats eller vid hemfärd

jag vet det är 8 mån dit men man har ju tid att prata igenom resvägar mm

för min del är startpunkten HELSINGBORG
 

-ah

New member
jag funderar starkt på att åka till Brno 13/8 -17/8 09

undrar ifall det är flera som har tänkt på att se motogp "LIVE"

en polare har varit där flera ggr o han kan bara berömma Tjeckien

billig bensin,billig mat,billig öl samt billiga vandrarhem(hostels)

så latja runt lite under fredagen(festa)
lördag e det ju kval = fest på kvällen
söndag e race hela dagen
så kör man hem under måndagen

än så länge så är det bara jag,(har kört själv tidigare)
men e det flera som vill hänga på så WELCOME
eller om man träffas under resan ner/på plats eller vid hemfärd

jag vet det är 8 mån dit men man har ju tid att prata igenom resvägar mm

för min del är startpunkten HELSINGBORG

Brno kan varmt rekommenderas; bra klimat, vacker centraleuropeisk stad, billigt är det f.ö. också.
För den historiskt intresserade kan det vara värd att notera att här fick Kalle på sin skalle. :D (Belägringen av Brünn 1645. Karl X Gustav)
Lokala ölet, Starobrno, är i mitt tycke bättre än de vanliga Tjeckiska märken.
För den som älskar motorvägskörning går det antagligen att ta sig dit över en dag. Roligare att räkna med två, dock. Men ta motorvägen mellan Berlin och Dresden; Sachsen är ohyggligt trist att köra genom. Potatisland och brunkolsdagbrott så långt ögat når.

Men jag hänger inte med på GP. Varit på ett i San Marino för ett par är sedan. det var kul, men räcker för mig. :)
 

Nea

New member
Brno 2009

jag funderar starkt på att åka till Brno 13/8 -17/8 09

undrar ifall det är flera som har tänkt på att se motogp "LIVE"

en polare har varit där flera ggr o han kan bara berömma Tjeckien

billig bensin,billig mat,billig öl samt billiga vandrarhem(hostels)

så latja runt lite under fredagen(festa)
lördag e det ju kval = fest på kvällen
söndag e race hela dagen
så kör man hem under måndagen

än så länge så är det bara jag,(har kört själv tidigare)
men e det flera som vill hänga på så WELCOME
eller om man träffas under resan ner/på plats eller vid hemfärd

jag vet det är 8 mån dit men man har ju tid att prata igenom resvägar mm

för min del är startpunkten HELSINGBORG

Hej vi tänkte också åka ner dit, vet du var man köper biljetter?

MVH Nea
 

Udatja

New member
motogp.com säljer biljetter. men jag tycker det brukar löna sig att titta runt o jämföra olika försäljningsställen. Till Magny Cours kunde man skriva ut biljetterna hemma på det siten jag hittade. Himla smidigt, istället för att behöva köa när man kom fram eller försöka hitta den där affären i paris där biljetterna skulle hämtas ut :)
 

Maciej

New member
Var beställde du dina biljetter? Vi vill ha depå ingång med, hittar många olika men då vi aldrig varit där nere så är det inte lätt att välja vart man ser bäst mm. Bokade ni hotell med på samma gång?

MVH Nea
jag beställde biljetter direkt från banan.
http://www.automotodrombrno.cz/go/default.asp?langid=2

Depåbiljetter kostar inte så mycket extra så det är nog värt pengarna, vi hade inte det men i år kommer vi beställa depåbiljetter.

Vi hade biljetter till läktare T4, högst upp på den så om man ställde sig upp så så såg man en rätt stor del av banan. Då har man även tillträde till insidan av banområdet ( inte alla biljetter som ger en inträde dit.

Annars är det populärt att sitta på C delen, då sitter man bara på gräset, där satt bl a Rossis fan club. Bakom C finns det massa tält där man kan handla tröjjor mm. Köper du biljett till en sittläktare så får du även tillträde till "naturläktarna"

Vi bodde på Hotel Slavia http://www.slaviabrno.cz/index.php?jazyk=gb finns ett par olika hotell att välja på, om ni ska bo där några dagar så rekomenderar jag ett hotell i centrum av Brno, det går gratisbussar ut till banan och antingen tar man taxi till busstationen eller så tar det 10-15 minuter att promenera dit.
 

Nea

New member
jag beställde biljetter direkt från banan.
http://www.automotodrombrno.cz/go/default.asp?langid=2

Depåbiljetter kostar inte så mycket extra så det är nog värt pengarna, vi hade inte det men i år kommer vi beställa depåbiljetter.

Vi hade biljetter till läktare T4, högst upp på den så om man ställde sig upp så så såg man en rätt stor del av banan. Då har man även tillträde till insidan av banområdet ( inte alla biljetter som ger en inträde dit.

Annars är det populärt att sitta på C delen, då sitter man bara på gräset, där satt bl a Rossis fan club. Bakom C finns det massa tält där man kan handla tröjjor mm. Köper du biljett till en sittläktare så får du även tillträde till "naturläktarna"

Vi bodde på Hotel Slavia http://www.slaviabrno.cz/index.php?jazyk=gb finns ett par olika hotell att välja på, om ni ska bo där några dagar så rekomenderar jag ett hotell i centrum av Brno, det går gratisbussar ut till banan och antingen tar man taxi till busstationen eller så tar det 10-15 minuter att promenera dit.

Hej tack för ditt svar nu har jag fler frågor :) hoppas det är oki.

Jag har loggat in på den sidan och nu till nästa gäng frågor, hur vet jag att man får depå biljett? Det står inget (inte va ja kan se ialla fall) om det i prislistan. Hur betalar man?
Hur vet man vilken plats man får eller man bokar sitt plats biljett med?

Många frågor på en gång men vill ju så gärna ha fatt i biljetter.

MVH Nea


God Jul önskar ja dig
 

Maciej

New member
Hej tack för ditt svar nu har jag fler frågor :) hoppas det är oki.

Jag har loggat in på den sidan och nu till nästa gäng frågor, hur vet jag att man får depå biljett? Det står inget (inte va ja kan se ialla fall) om det i prislistan. Hur betalar man?
Hur vet man vilken plats man får eller man bokar sitt plats biljett med?

Många frågor på en gång men vill ju så gärna ha fatt i biljetter.

MVH Nea


God Jul önskar ja dig
tjena, kommer tyvärr inte ihåg hur det funkade när man beställde.

God jul på dig med, hoppas du får ihop resan.
 

K-Man

New member
Hej vi tänkte också åka ner dit, vet du var man köper biljetter?

MVH Nea
Jag var där 2004 (tror jag) och då köpte jag biljetter på plats. Skaplig trängsel till ett gäng små kiosker utanför grindarna men det var bara att pressa sig fram :)

Jag flög till Prag och bodde där sen tog vi en buss ner till Brno tidigt på söndagsmorgonen. Det är 25 mil emellan så man får räkna med att det tar lite tid. Boka hotell i god tid. Alla blir fulla i Brno under racehelgen.

Det jag tycker är tråkigt med Brno är att man ser så lite av banan live. Man åker långt för att se race på en jumbotron. (Valencia är bra om man vill se hela banan från läktaren) Men Tjeckien är fint och ölen är underbar. Gå ut en kväll i Prag om ni har möjlighet. Gott om klubbar i centrum! Finns tråd på www.sporthoj.com om vilka klubbar som är bra.

Ha en bra resa! // K-Man
 

Serbius

New member
brno

enligt min polare som har varit där så är det inga problem att köpa på plats
köer förekommer men är inget farligt

hur många är ni som åker ner?

ha det gött


Hej vi tänkte också åka ner dit, vet du var man köper biljetter?

MVH Nea
 

Nea

New member
enligt min polare som har varit där så är det inga problem att köpa på plats
köer förekommer men är inget farligt

hur många är ni som åker ner?

ha det gött

Hej

Jag vet inte i dagsläget men det blir nog några hojjar, kul om man är fler. Men vi åker även om det bara blir vi för jag har önskat mig det i tidig 40 års present :)

MVH Nea
 

Serbius

New member
han har åkt 3 år på rad utan att boka
det gick bra för honom då

det finns en liten möjlighet att han hänger på ,men det är 50/50

har bett honom kolla upp telnr samt om dem finns på nätet

Behöver man inte boka det innan?
Har hört att det brukar bli fullt.

MVH Nea
 

Nea

New member
Mc-tåg

han har åkt 3 år på rad utan att boka
det gick bra för honom då

det finns en liten möjlighet att han hänger på ,men det är 50/50

har bett honom kolla upp telnr samt om dem finns på nätet

Hej vi har kollat lite på att ta tåget ner till Wien för att stanna där nere i 2 nätter för att sedan köra upp till Brno. Har du kollat mer på priser och dyligt?

MVH nea
 
Top