Tengaipetrus
Member
Kör en Varadero -07 med 1200 mil på mätaren. Är så gott som bombsäker på att bränslelampan brukar lysa några sekunder när man slår på tändningen och jag vill minnas att jag alltid har tyckt att det är en bra finess eftersom det tydligen var för dyrt att sätta dit en bränslemätare. På så vis kan man försäkra sig om att lampan faktiskt fungerar. Eller är det verkligen så?
Efter vinterförvaringen lyser inte lampan och jag har än så länge fegat för mycket för att köra den så tom att lampan går på ändå. Min återförsäljare vill göra gällande att den antagligen inte lyser eftersom det inte brukar vara så men de vet inte med säkerhet. I manualen anges inte att så skulle vara fallet.
Så ni som har Varadero. Hur är det med lampan? Är min trasig eller är jag bara nojig?
Magnus
Efter vinterförvaringen lyser inte lampan och jag har än så länge fegat för mycket för att köra den så tom att lampan går på ändå. Min återförsäljare vill göra gällande att den antagligen inte lyser eftersom det inte brukar vara så men de vet inte med säkerhet. I manualen anges inte att så skulle vara fallet.
Så ni som har Varadero. Hur är det med lampan? Är min trasig eller är jag bara nojig?
Magnus