BKK Sviestabanan 22/7

S1000RR

New member
Hej.
Det har tyvärr inte kommit ut bekräftelsebrev till alla.
Vi ber om ursäkt för detta.
Men, körningen blir givetvis av.


Inskrivning och besiktning mellan 07.00 och 08.00
Mc-kläder krävs samt att ryggskydd rekommenderas, även dessa besiktigas.
Du skall även ha med körkort för den hoj du kör!
På Bkk och Shk så krävs det att du har minst en trafikförsäkring på din hoj!
Hojen skall var lite tystare än vad besiktningen säger dvs det är max 98db på banan!


Lunch och fika i form av kaffe, läsk, vatten, tilltugg ingår!
Det är även bra att vara/komma utvilad, då det kommer att bli en hel del åkande i stålande sol...

Riskmedvetenhet och försäkringsinformation ingår, ett krav för dig som vill teckna SMC-försäkringen!

Vi ses till helgen!
 
Last edited:

Hasse

New member
Sörnmland succè

Grattis alla som var på B&K på Sviesta i SMC Södermanlands regi!
Vilket topparrangemang!
Det märks att inte bara deltagare går framåt med träning.
Efter att ha varit på ett numera ganska många arrangemang av den här sorten
så slås man av hur friktionsfritt det kan flyta.
Man kommer ut på banan i exakt tid.
Flaggningar perfekt, mat, dricka, frukt vatten finns i riklig mängd.
Grindvakter, ja alla med sina roller hade ett fantastiskt flyt, det bara rullade på.
SMC Södermanland hade förutom de själva trummat ihop bland de bästa instruktörerna vi har i SMC.
Fick erfara detta ganska snabbt då här måste övas på att inte "störa" egna hojen med för mycket brottande, inte sparka i växlarna
höja blicken och absolut inte komma över gula linjen vid utfarten.
Aj aj gula linjen är helig och det gör man inte om.
Nu var det visserligen i slutet men i alla fall, huga.
Ja det finns ju tusen saker att tänka på inte bara de tekniska delarna utan även de "mjuka värden" som serverades tål att tänka på. Även att som deltagare verkligen utnyttja instruktörerna och fråga, fråga.

Vår instructande generalsekretär dansk var också där i nytt "pyjamasställ" och sken ikapp med solen som ramade in Sviestabanan med sin nya chikan.
Chikanen är riktigt rolig och för normalåkare ger den en förhöjning då den långa fartsträckan avsevärts kortats och kompletterats med en teknikkurva.
Vi sörlänningar är att gratulera tycker jag. Här finns en bana på hemmaplan som är mycket väl värd att besöka!

Nu skall mitt skinnställ smörjas därbak så man bara kan börja glida och orma sig mera friktionsfritt på sadeln.
Glidtestning kommer att ske på Tuvängen nu på fredag.

Tänk att man skulle bli en "glidare" till slut, det trodde jag aldrig men nu börjar jag förstå vad som menas med det.
Det du Bengt och alla ni andra, tänk att vi är glidare allihop, det har ni inte tänkt på va?!!:D

hasse och puh va långt de blev
 
Last edited:

Forsberg

New member
Jag måste tacka alla deltagare, instruktörskollegor och depåpersonal för en riktigt god insats och en mycket trevlig dag! Det blir ju bara roligare och roligare ju mer man håller på :D

/// Erik
 

Bengt Allevad

New member
Hasse skrev ju av sig allt :D vad också vi andra känner för Sviesta-dagen den 22/7 så jag säger bara jättestort tack :) :) och instämmer ord för ord i vad bygdens son förtäljde.
 

-Chrille-

New member
Jag vill också passa på att tacka alla instruktörer, depåpersonal men framförallt alla duktiga deltagare som sken ikapp med solen och gjorde denna söndag till något alldeles extra.:)
Det är en speciell känsla att gå i depån, och se deltagare som ler brett efter ett pass på banan. Underbart!

Tack än en gång!

MVh // Chrille
 
Last edited:

Gunsan

New member
Tack för ett bra strukturerat arrangemang med ordning och reda.

Jag kommer gärna med på fler av Sörmlands arr

man bor ju faktist i landskapet Södermanland, men oftast pratar vi län... vilket sjukhus man hör till... jag är ju frisk ju ... tror jag:rolleyes:

Kram Maria
 
Top