BKK 090810 Knutstorp

Mathias

Active member
Lite bilder från dagens övningar ca 450st.
http://www.pixbox.se/alb_show_id1107419_page0.html

OBS. Missat instruktörer med vilje. Bild på instruktör markerar var "grupp" börjar + - ett par bilder.

En del är dåliga och en del är riktiga 5 ettor. Första gången jag fotar på så pass rörliga objekt.
Skicka ett pm om du vill ha bild/bilder i större format. Glöm inte att uppge filnamn/en.
 

Mangan

New member
Din fuling... Du kan ju inte ta ett foto på mig när man är nyvaken med frukost i näven..
Hade jag vetat detta så hade jag piffat till mig lite :D

Bra bilder för första gången rörligt. Nu vet du att ribban höjs till nästa gång du fotar ;)
 

Mathias

Active member
Haha, det är ju fördelen med objektiv ;)

Tackar, tackar. Ska bara komma på hur man ställer inställningarna. Fotona är tagna i "sport-mode".
 

Monica

New member
Bra gjort!

Lite bilder från dagens övningar ca 450st.
http://www.pixbox.se/alb_show_id1107419_page0.html

OBS. Missat instruktörer med vilje. Bild på instruktör markerar var "grupp" börjar + - ett par bilder.

En del är dåliga och en del är riktiga 5 ettor. Första gången jag fotar på så pass rörliga objekt.
Skicka ett pm om du vill ha bild/bilder i större format. Glöm inte att uppge filnamn/en.

Tjusigt Mattias :D Du har "öga" för motiv!
Jättekul att så många har börjat fotografera på BKK Knutstorp tycker jag :D
 

Avarage

New member
Haha, det är ju fördelen med objektiv ;)


Jo, nog blir det lite småjobbigt utan! ;)
Och inte blir bilderna speciellt skarpa heller för den delen! :D

Tackar, tackar. Ska bara komma på hur man ställer inställningarna. Fotona är tagna i "sport-mode".

"Sportmode" funkar ganska bra!

Tips/förslag: Mycket handlar om rörelser så testa Tv-läget (Canon) där DU ställer in önskad slutartid och kameran väljer bländaröppning beroende på vilken ljuskänslighet (ISO) du ställt in i förhållande till befintligt ljus.

Testa med att ställa in lite olika slutartider och för lite längre slutartider också följa med motivet med kameran (panorera). Kan vara lite bökigt att få till skarpa bilder men det går!

För att vara första gången du plåtar rörliga motiv (om jag förstod det hela rätt längre upp i tråden) ser dock dina bilder riktigt bra ut! :)

Mvh!
// Niklas
 

Mathias

Active member
Inte riktigt första gången, men första gången på storbana och på hojar och m.m.

Tack för berömmet.
 
Top