Biltemas sk regnhandskar......

Strandell

New member
Till skillnad från dig så köpte jag BT varmfodrade handskar och deras regnhandskar (dom senaste till att ha att åka bana med)..

körde 20 mil i bra regn ned till kinnekulle utan att det var några problem med dom varmfodrade handskarna..

på vägen hem skulle jag dra på mig regn handskarna över mina BT handskar, fick inte på mig den vänstra pga av fukten.. så det blev den varmfodrade som åkte på istället..

körde också lite sonax vax på mitt klara visir.. funka finfint..

tyckte inte alls att dom släppte igenom mycket av regnet..

innan det så har jag kört ned till gelleråsen med diskhandskar.. funkar bra det också men blir kallt i längden med handsvett o fartvind..

Biltemas regnhandskar? Varför kalla dom regnhandskar? Är det för att dom fullständigt suger åt sej regn eller vad?? Jag vet att dom är billiga men hur dyrt kan det vara att göra ett regnöverdrag till ett par handskar, och hur svårt kan det vara att få dom täta.

Jag hade inga stora förväntningar på dom men det var det sämsta jag varit med om, så jag har definitivt köpt mina sista mc tillbehör i den affären.
 

Strandell

New member
Körde själv med plastpåsar på fötterna.. men det funka bra mycket bättre med BT skydd till stövlarna.. ;)

Jag köpte regnskydd till stövlarna, de höll väldigt kort tid men det beror på att jag lyckades fastna i kicken när jag skulle kicka igång hojen. De hade säkert fungerat annars, åtminstone hade fötterna varit lite mindre blöta. Dock så fungerar regnstället (än). :)
 
Top