Biltemas sk regnhandskar......

patrik901

New member
Biltemas regnhandskar? Varför kalla dom regnhandskar? Är det för att dom fullständigt suger åt sej regn eller vad?? Jag vet att dom är billiga men hur dyrt kan det vara att göra ett regnöverdrag till ett par handskar, och hur svårt kan det vara att få dom täta.

Jag hade inga stora förväntningar på dom men det var det sämsta jag varit med om, så jag har definitivt köpt mina sista mc tillbehör i den affären.
 

-ah

New member
Biltemas regnhandskar? Varför kalla dom regnhandskar? Är det för att dom fullständigt suger åt sej regn eller vad?? Jag vet att dom är billiga men hur dyrt kan det vara att göra ett regnöverdrag till ett par handskar, och hur svårt kan det vara att få dom täta.

Jag hade inga stora förväntningar på dom men det var det sämsta jag varit med om, så jag har definitivt köpt mina sista mc tillbehör i den affären.

Äsch va du gnäller.
Dom fördröjer ju total blöta i dom väldigt mycket dyrare vattentäta Halvarsson-handskorna med minst 5 minuter....... :rolleyes:
 
Last edited:

TMax500

Member
Håller med till 100 %. Köpte ett par i somras och efter några få mil var de genomsura. Var på väg till Norge med mina nya "regnhandskar" och de var kass från dag 1. Körde resten av resan i våta skinnhandskar - exakt hur kul är det...?

Torkade de s k "regnhandskarna" varje kväll, köpte impregnering och sprayade, men det hjälpte inte.

Men jag hade faktiskt sparat kvittot! Och till Biltemas försvar så sade de inte ett knyst när jag kom tillbaka med handskarna och ville ha pengarna tillbaka. Kanske var jag inte den första att klaga på dem...?
 
B

Batman

Guest
Biltemas regnhandskar

Gnällmaffian igång igen, varför inte införskaffa Biltemas REGNÖVERDRAGSSKYDD och du behöver aldrig mer bli arg över något så simpelt som att dina handskar blir blöta och du kan i framtiden njuta av din mc tur, även om det börjar stänka lite och för att gå lite i förväg i forumet, varför inte införskaffa Biltemas REGN-STÖVELÖVERDRAG när du ändå är där, har du inte gjort lumpen?
 

-ah

New member
Gnällmaffian igång igen, varför inte införskaffa Biltemas REGNÖVERDRAGSSKYDD och du behöver aldrig mer bli arg över något så simpelt som att dina handskar blir blöta och du kan i framtiden njuta av din mc tur, även om det börjar stänka lite och för att gå lite i förväg i forumet, varför inte införskaffa Biltemas REGN-STÖVELÖVERDRAG när du ändå är där, har du inte gjort lumpen?

Gnäll o gnäll?
Jag utgår ifrån att det är överdragshandskorna Patrick är förbannade på.
Förvisso är dom inte jättedyra, men åtminstone jag kan intyga att dom inte fyller någon funktion. Och därför är dom mycket dyra. Pengarna hade gjord bra mycket mer nytta i Frälsningsarmens gryta.
 

Thure43

New member
Har samma dåliga erfarenhet av deras regnhandskar. Men det jag uppskattar
och det som gör att jag handlar mycket där är deras öppet-köp policy. De blev inte sura eller krånglade när jag lämnade tillbaka dem trots att handskarna
fortfarande var det.
 

Zeal

New member
Har samma dåliga erfarenhet av deras regnhandskar. Men det jag uppskattar
och det som gör att jag handlar mycket där är deras öppet-köp policy. De blev inte sura eller krånglade när jag lämnade tillbaka dem trots att handskarna
fortfarande var det.

För de riktigt vågade kan jag tipsa om Jet-hjälmen. Öppen och luftig.
Misstänker dock att bilden på hemsidan har blivit fel. :)
Händer även bästa Biltema! :cool:

/Zeal
 
Last edited:
B

Batman

Guest
Biltemas regnhandskar

Gnäll o gnäll?
Jag utgår ifrån att det är överdragshandskorna Patrick är förbannade på.
Förvisso är dom inte jättedyra, men åtminstone jag kan intyga att dom inte fyller någon funktion. Och därför är dom mycket dyra. Pengarna hade gjord bra mycket mer nytta i Frälsningsarmens gryta.

Inte kan väl nylon "suga åt sig regn" och bli pissblöta och tvingas torkas varje kväll och impregneras, han måste väl "förhoppningsvis" mena någon annan handske
 

-ah

New member
Inte kan väl nylon "suga åt sig regn" och bli pissblöta och tvingas torkas varje kväll och impregneras, han måste väl "förhoppningsvis" mena någon annan handske

Ohh jorå.
Biltema har genom en lång och idog forskningsinsats lyckats tillverka en överdragshandske som inte bara blir blöt på momangen, utan även har god uppsugningsförmåga samt motstår varje försök till impregnering.

Tror du mig inte? Köp ett par, då. Men kom ihåg var du har läst. ;)
 

Katarina

Helt okej
Jag köpte regnskydd till stövlarna, de höll väldigt kort tid men det beror på att jag lyckades fastna i kicken när jag skulle kicka igång hojen. De hade säkert fungerat annars, åtminstone hade fötterna varit lite mindre blöta. Dock så fungerar regnstället (än). :)
 

mudder

Member
Jag har testat överdragshandskar 1 gång och aldrig mer. Snacka om dålig känsla för att hitta reglagen. Hellre åker jag med dyngsura handskar än att det ska ta en sekund extra att trassla ut överdragshandsken för att nå bromsen.

Lösningen på problemet är att ta med fler par hanskar så att man kan byta några gånger per dag. Eller gör som roadracingförarna och kör med tunna "diskhandskar" under skinnhandskarna.

När bootsen har blivit blöta är det torra strumpor med plastpåsar över som gäller. Då trasslar man inte in sladdriga stövelöverdrag i fotpinnarna vid stopp.
 

-ah

New member
Jag har testat överdragshandskar 1 gång och aldrig mer. Snacka om dålig känsla för att hitta reglagen. Hellre åker jag med dyngsura handskar än att det ska ta en sekund extra att trassla ut överdragshandsken för att nå bromsen.

Lösningen på problemet är att ta med fler par hanskar så att man kan byta några gånger per dag. Eller gör som roadracingförarna och kör med tunna "diskhandskar" under skinnhandskarna.

När bootsen har blivit blöta är det torra strumpor med plastpåsar över som gäller. Då trasslar man inte in sladdriga stövelöverdrag i fotpinnarna vid stopp.

Vad gör man, när man är borta ett par veckor då?
I min gröna ungdom använde jag diskhandskor i storlek större; det funkar faktiskt, även om man även med dom förlorar lite känsla.
Jag har försökt med dyra "vattentäta" Halvorsson-handskor också - "fungerar det i Skandinavien, fungerar det överallt", tror jag det hette en gång. Inte fungerar det söder om Trelleborg, i alla fall.
Mitt senaste steg mot ruinens brant är ett par Held med Gore-tex membran. Fan vet om det funkar, men det ska bli intressant att kolla nu under sommaren...
Annars får det väl bli diskhandskor igen. Ljusblått är ju klädsamt. :D
 

påK-en

New member
Gnällmaffian igång igen....QUOTE]

Gnäll? :)
Allvarligt talat - regnhandskarna är ODUGLIGA. Gillar inte att uttrycka mig så övertydligt och onyanserat, men det är faktiskt det enda omdömet som är adekvat i det här fallet... :)
:)
Jag har ett par som jag är mycket nöjd med - som överdrag till mina ordinarie vid kallt väder - håller kylan borta på ett billigt sätt, jag fryser nämligen väldigt lätt om fingrarna (har dock inte provat dom i regn).
 
B

Batman

Guest
Biltemas regnhandskar

Själv använder jag Touringbutikens regnöverdragshandskar, köpte dom för två år sedan och den enda fukten på insidan är väl kanske min handsvett. Jag har heller inga problem att komma åt några reglage på min vstrom och det känns fortfarande som vi pratar om två skilda saker här, jag köpte i samma veva stövelöverdragen för jag började min mcåkning med militärkängor men överdragen var för små
 

TMax500

Member
Inte kan väl nylon "suga åt sig regn" och bli pissblöta och tvingas torkas varje kväll och impregneras, han måste väl "förhoppningsvis" mena någon annan handske

Jo, precis de handskarna som visades på bilden hade jag. Torkades varje afton, blev dyngvåta varje dag. Trots spray! Märkligt, men fakta...
 

Larsan52

New member
Jag har testat överdragshandskar 1 gång och aldrig mer. Snacka om dålig känsla för att hitta reglagen. Hellre åker jag med dyngsura handskar än att det ska ta en sekund extra att trassla ut överdragshandsken för att nå bromsen.

Lösningen på problemet är att ta med fler par hanskar så att man kan byta några gånger per dag. Eller gör som roadracingförarna och kör med tunna "diskhandskar" under skinnhandskarna.

När bootsen har blivit blöta är det torra strumpor med plastpåsar över som gäller. Då trasslar man inte in sladdriga stövelöverdrag i fotpinnarna vid stopp.

Har kört med Biltemas handskar en gång. Tyckte att det var lite besvärande att hantera broms och koppling eftersom de är lite långa i "fingrarna" och hakade i handtagen. Får väl vara nödlösning i uruselt väder.
 
Top