Biltemas kläder

Corbie

New member
Nu kanske jag svär i kyrkan… Men är det nån som testat Biltemas mc-kläder? Provade idag och de verkade helt OK fast skydden är inte lika stadiga som på mitt skinnställ. 2000 för jacka+byxor är ju inget dåligt pris. Synpunkter, någon?
Åke
 

IvarS

New member
Är vel ingen större fel på dom trur jag.
Beror lite på hur mycket du åker också.
Vet sömmene kan börja läcka lite efter ett tag när stället har andvänds mycket.
Hade jag köpt Biltemas ställ hade jag nog tatt ut skyddene i jackan och köpt en skyddsväst med levet 2 skydd.
 

Ove 60+

Active member
Nu kanske jag svär i kyrkan… Men är det nån som testat Biltemas mc-kläder? Provade idag och de verkade helt OK fast skydden är inte lika stadiga som på mitt skinnställ. 2000 för jacka+byxor är ju inget dåligt pris. Synpunkter, någon?
Åke

:) Jag äger inte men en kompis har och vi körde tillsammans in i en störtskur. Han kom igenom torr men det gjorde inte jag med Jofama jacka och 4-bike byxor... genomblöt på hela framsidan och fick tömma naveln på vatten... :p

Själv tänkt köpa men det fanns inte något som passade min kropp... :p
 

CB_Tobbe

New member
Man kan kolla om jofama S skydd passar. Då kan man köpa skyddssatser för jacka resp byxa. Min erfarenhet är att dom är något större och kraftigare. Det gör att dom fyller ut bättre och sitter mer fixerade.
 
Top