Bar !!!

Moje_VS1400

Member
Bar !!! = BIkers Against Rape

Inte så kul som rubriken antyder, jag vill uppmana alla att överväga detta:

www.bikers-against-rape.se

Det är bar en tankfyllning på hojjen, ingen kan väl vända sig bort från detta????
 
Last edited:

Monica

New member
Klart att man slänger in sina two pennies i detta :D . De delade ut 80 000 kr i höstas till en av våra moderorganisationer SKR (Sveriges Kvinnojourers Riksförbund) och de använder pengarna i sitt koncept "Kvinnojour på nätet". En möjlighet att maila in och ställa frågor antingen anonymt eller så att det blir publicerat på nätet. Här kan du se hur det ser ut http://www.kvinnojour.com/mailjouren/

Så kom igen gott folk, som han säger Moje, det är bara en tankpåfyllning....
 

Tyrannosaurus

New member
Vet inte om jag bör skriva det här, men jag gör det ändå men ska försöka hålla mig på en sofistikerad nivå (inte lätt).

Det är inte att jag inte sympatiserar med BAR, men jag ser inte vitsen med det eftersom det mest påminner om och är lika meningslöst som Vita bandet som lanserades för något år sen eller nåt.

Personligen blir jag så jävla förbannad så jag mår illa när jag läser om alla våldtäkter och speciellt gruppvåldtäktsgängen som drar runt i våra städer och ofredar "svennehoror" och hur lindrigt gärningsmännen slipper undan.

Jag tror inte gärningsmännen bryr sig om de som aldrig våldtar går runt med ett vitt band eller kör en hojkortege. Det enda som skulle kunna få dessa as att reagera är långa och hårda fängelsestraff och inte något jävla vilohem som fängelserna är idag, utan typ "Bankok Hilton", "Midnight Express" eller liknande. Lås in fanstygen, inte som straff (sånt hjälper inte) utan som oskadliggörande då en inlåst person inte kan begå brott och hederligt folk då kan känna sig lite tryggare. Det är inte synd om brottslingar, dom ska bara bort från gatorna.
Återfall ska leda till kastering, och då menar jag inte med medicin som dom ändå inte tar, utan med kniv.

Det handlar också om att vi måste ställa de ytterst ansvariga till svars - "våra" politiker.

På tal om den sofistikerade nivån så hade jag kunnat ta i mer, med det gör jag när jag är anonym :mad: :cool:
 

Monica

New member
Vet inte om jag bör skriva det här, men jag gör det ändå men ska försöka hålla mig på en sofistikerad nivå (inte lätt).

Det är inte att jag inte sympatiserar med BAR, men jag ser inte vitsen med det eftersom det mest påminner om och är lika meningslöst som Vita bandet som lanserades för något år sen eller nåt.

Personligen blir jag så jävla förbannad så jag mår illa när jag läser om alla våldtäkter och speciellt gruppvåldtäktsgängen som drar runt i våra städer och ofredar "svennehoror" och hur lindrigt gärningsmännen slipper undan.

Jag tror inte gärningsmännen bryr sig om de som aldrig våldtar går runt med ett vitt band eller kör en hojkortege. Det enda som skulle kunna få dessa as att reagera är långa och hårda fängelsestraff och inte något jävla vilohem som fängelserna är idag, utan typ "Bankok Hilton", "Midnight Express" eller liknande. Lås in fanstygen, inte som straff (sånt hjälper inte) utan som oskadliggörande då en inlåst person inte kan begå brott och hederligt folk då kan känna sig lite tryggare. Det är inte synd om brottslingar, dom ska bara bort från gatorna.
Återfall ska leda till kastering, och då menar jag inte med medicin som dom ändå inte tar, utan med kniv.

Det handlar också om att vi måste ställa de ytterst ansvariga till svars - "våra" politiker.

På tal om den sofistikerade nivån så hade jag kunnat ta i mer, med det gör jag när jag är anonym :mad: :cool:

Jag kan hålla med dig om att de som våldtar skiter i om vi kör aldrig så många korteger..... det är säkert så. Men det som händer (förhoppningsvis) är att det skapar opinion i samhället och fler vågar visa öppet att man tar avstånd. Sen ser jag som resultat av vår Trasdocka att det har varit barn som sett och hört att vi har kört och sen vågat ta steget att söka hjälp och berätta. Bara detta är ett stort fall framåt......

Så ge inte tappt! De som är utsatta kan känna att de vågar ta steget just bara för att några har visat att de tar avstånd från detta våld.

Just med de pengar som ofta samlas in går till utsatta barn eller som i detta fallet, till kvinnor utsatta för våldtäkt. Och pengar, ja det behövs, för annars stannar detta våld i det tysta så som det har gjort alldeles för länge redan.....

Så mycket som jag hatar att säga det, så är det fortfarande så, att pengar är makt..... utan pengar kan vi inte driva opinion och väcka uppmärksamhet. Vi kan heller inte ta emot våldtagna kvinnor, ha skyddade boende vid hot t ex osv.....

Så snälla.....visa vad ni står för.....ni män, som inte våldtar, våldför sig osv. Ni har en tung mantel att bära
 

Tyrannosaurus

New member
Just med de pengar som ofta samlas in går till utsatta barn eller som i detta fallet, till kvinnor utsatta för våldtäkt. Och pengar, ja det behövs, för annars stannar detta våld i det tysta så som det har gjort alldeles för länge redan.....

Så mycket som jag hatar att säga det, så är det fortfarande så, att pengar är makt..... utan pengar kan vi inte driva opinion och väcka uppmärksamhet. Vi kan heller inte ta emot våldtagna kvinnor, ha skyddade boende vid hot t ex osv.....
Det behövs inte speciellt mycket pengar för att få ett fungerande rättsväsende som slänger lagboken i huvudet på brottslingar. Men idag är det nästan lindrigare att mörda någon än att sälja negerbollar på ett fik - sjukt system är bara förnamnet.

Faktum är att de västa brottslingarna är de som har skapat detta sjuka samhälle och som låter det fortgå. Brottsligheten som vi ser är bara symptomen på en sjukdom.

Så snälla.....visa vad ni står för.....ni män, som inte våldtar, våldför sig osv. Ni har en tung mantel att bära
Det här låter nästan som Gudrun Schyman. Svaret är NEJ! Jag och andra män har ingen skuld eller behöver inte bära på några tunga mantlar. Vi har lika rösträtt i Sverige för män och kvinnor och en röst på ett parti som låter detta vansinne fortgå väger lika tungt oavsett om det är en man eller kvinna som lägger den.

Snacket att det skulle vara alla män fel att vissa våldtar är lika idiotiskt som att säga att det skulle vara alla muslimers fel att vissa spränger flygplan, hus, tåg och bussar.

Det första man måsta göra är att identifiera problemen även om resultatet kanske inte blir PK. Om man däremot går ut med signalement att gärningsmannen är medellängd, normalbyggd, normal hår- och ögonfärg, mänsklig hudfärg, talade världsspråk och såg ut som en världsmedborgare eftersom man ju i PK samhällets namn inte får peka ut någon då det ju kan leda till främlingsfientlighet och att Sverigedemokraterna kan få fler sympatier så lär folk ha svårt att identifiera en gärningsman.
Så istället för brottbekämpning så har allt blivit politik och rädsla bland politiker för att få konkurrens även om det är från ett parti med ett tvivielaktigt förflutet.

Så det verkar som om man hellre kastar landets befolkning åt vargarna än att riskera att kanske bli kallad för rasist av någon mot vars effektivaste medicin just är att agera rasistiskt emot.
Själv skiter jag i vilket, jag är opolitisk men använder de ord som jag anser passa i det vanliga livet och kallar sakerna vid dess rätta namn oavsett om det är PK eller inte.

Så som sagt, det hjälper inte med aldrig så mycket pengar om man i PK-ismens namn ändå inte får göra något åt saken eftersom den som ev. andas något åt fel håll direkt blir kalla för rasist. Det hjälper heller inte att skuldbelägga alla män. Det män kanske kan göra mer är att tillsammans med en snygg tjej gillra en fälla (passiv brottsprovokation), låta en våldtäktsman/ett våldtäktsgäng antasta tjej och sen hoppa fram och skära grejerna av han/dom med slö kniv.
Det är lika lite mitt fel som någon annans (man eller kvinna) att en våldtäktsman våldtar. Felet ligger i politiken, dom som ska ha förebyggande vård ska ha det, dom som ska sitta bakom galler ska göra det, dom som ska bli av med grejerna ska bli det och dom som inte ska befinna sig i landet ska inte göra det, så enkelt är det.

"Enkla lösningar på svåra problem" kanske någon säger, nej kanske inte enkla, men väl en lösning istället för att bara snacka men inte få ett skit uträttat.

Jag säger som Lars Ekborg, "bunt ihop dom å slå ihjäl dom, hottentottar och all skit". Tänk om han hade levt och kört sin scetch i dagens PK samhälle :eek: vilket liv det hade blivit, och han hade säkert utsetts till tvättäkta nazist :rolleyes:
 
Top