Bästa hastighet för sporthoj?

Vid vilken hastighet får du ut som mest av din körning?

  • 50 km/t

    Votes: 1 2.9%
  • 70 km/t

    Votes: 3 8.6%
  • 90 km/t

    Votes: 1 2.9%
  • 110 km/t

    Votes: 4 11.4%
  • 130 km/t

    Votes: 17 48.6%
  • 150 km/t

    Votes: 2 5.7%
  • 170 km/t

    Votes: 3 8.6%
  • 190 km/t

    Votes: 1 2.9%
  • 210 km/t

    Votes: 0 0.0%
  • 230 km/t

    Votes: 3 8.6%

  • Total voters
    35

Olsson

New member
Det pratas mycket om hastighet när det gäller hojkörning. Jag tänkte försöka undersöka:

Vid vilken hastighet får du ut som mest av din körning?
Hur fort går det när det är som roligast, trevligast, skönast eller på annat sätt som mest positivt på allmän väg?


OBS! Endast sporthoj! (Se andra pollar för andra sorter)

Välj närmast alternativ.
 

Lone Wolf

New member
Det pratas mycket om hastighet när det gäller hojkörning. Jag tänkte försöka undersöka:

Vid vilken hastighet får du ut som mest av din körning?
Hur fort går det när det är som roligast, trevligast, skönast eller på annat sätt som mest positivt på allmän väg?


OBS! Endast sporthoj! (Se andra pollar för andra sorter)

Välj närmast alternativ.

Beror på hur mycket det svänger... :cool:
 

zynthaxx

New member
Jag håller med föregående skribent: Det beror helt och hållet på vägen jag åker på. Det kan kännas underbart redan vid 50 (1,2 liter V2 som pumpar i 2500 varv _är_ trevligt), men vanligast ligger jag någonstans mellan 70 och 90 på mina favoritvägar.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Jag älsker att toure på min R6 med exakt 90 km/t på 90 väg.

Det är bra för det drar inte så mycket, verken mht bläst och soppa - sen har man gott med tid att kolla på naturen. Speciellt är det bra när det är lita rakt då släpper att svänga mycket.
 

Salle

New member
Felställd fråga

Jag gör mitt yttersta för att undvika tristessen med konstant hastighet. Det ska accelereras, bromsas och svänga för att jag ska trivas.
 

Kuben

New member
För att ta en av favoritvägarna.Mellan Norberg o Hedemora ska det pendlas mellan 130 o 170km/h+ då är den underbar.Sen finns det ju andra favvo vägar med andra hastigheter.Som sagt det beror ju på väg hur fort det ska gå...
 
Top