Bästa hastighet för Sport-touring?

Bästa hastighet för Sport-touring?

  • 50 km/t

    Votes: 0 0.0%
  • 70 km/t

    Votes: 1 4.2%
  • 90 km/t

    Votes: 0 0.0%
  • 110 km/t

    Votes: 5 20.8%
  • 130 km/t

    Votes: 12 50.0%
  • 150 km/t

    Votes: 2 8.3%
  • 170 km/t

    Votes: 1 4.2%
  • 190 km/t

    Votes: 1 4.2%
  • 210 km/t

    Votes: 1 4.2%
  • 230 km/t

    Votes: 1 4.2%

  • Total voters
    24

Olsson

New member
Det pratas mycket om hastighet när det gäller hojkörning. Jag tänkte försöka undersöka:

Vid vilken hastighet får du ut som mest av din körning?
Hur fort går det när det är som roligast, trevligast, skönast eller på annat sätt som mest positivt på allmän väg?


OBS! Endast Sport-touring! (Se andra pollar för andra sorter)

Välj närmast alternativ.
 

Roma55

New member
???

Det pratas mycket om hastighet när det gäller hojkörning. Jag tänkte försöka undersöka:

Vid vilken hastighet får du ut som mest av din körning?
Hur fort går det när det är som roligast, trevligast, skönast eller på annat sätt som mest positivt på allmän väg?


OBS! Endast Sport-touring! (Se andra pollar för andra sorter)

Välj närmast alternativ.

Det har ju inte med hastigheten att göra utan vägens beskaffenhet.
Vad jag menar är ju att det kan vara roligt att köra i 60 km om det svänger kraftigt medan andra kurvor måste tas i 200 km för att vara roliga.
 

Olsson

New member
Det har ju inte med hastigheten att göra utan vägens beskaffenhet.
Vad jag menar är ju att det kan vara roligt att köra i 60 km om det svänger kraftigt medan andra kurvor måste tas i 200 km för att vara roliga.

Ja visst är det nog så, men om du får välja och vraka, har full tillgång på vägbeskaffenhet så kanske du ändå föredrar 60 framför 200 (eller tvärt om).
 

Roma55

New member
Ja visst är det nog så, men om du får välja och vraka, har full tillgång på vägbeskaffenhet så kanske du ändå föredrar 60 framför 200 (eller tvärt om).

På den tiden jag tävlade hade jag ju en viss förkärlek till höghastighetsböjarna. Finns ju inget roligare än att ligga och spätta i 200+ i en böj. Så du kanske har rätt i alla fall :) .
 
Top