Anmälda frågor

Dragonheart

New member
Tjena ! :D !

Jag ville fråga om någon kan förklara åt mig

hur det gå med att anmälda sin mc och bil i Sverige

på skatteverket och försäkring och vilka försäkringer

inte är så dyra :confused:.

Jag kör en Suzuki Bandit 600 ombyggt med många extra

delar :rolleyes:.

Mitt körkort har jag för 13 år sen :eek:.

Tack Dragonheart ;)
 

Marie

Banned
Av den tyskinspirerade svenskan att döma så tolkar jag det som att Herr D tänker flytta till Sverige och ta med sig sin hoj.

Då gäller antagligen reglerna om flyttgods.
Registreringen sker i Sverige inte hos Skatteverket (Finanzamt) utan hos Vägverkets bilregister. Registreringsbesiktning hos Svensk Bilprovning behövs.
 

Marie

Banned
En dryg tusenlapp ser det ut som i länkat dokument. Om det är annorlunda med flyttgods så lär det ju möjligen vara billigare och inte dyrare (men man vet aldrig :rolleyes: )

http://www.svmc.se/upload/Infomaterial/Infoblad A4 privatimport2008.pdf

Även här misstänker jag språkförbistring.
Jag tror att Herr D vill ha en försäkringsoffert. Vad gäller de flesta försäkringsbolag så krävs det personnummer för att få ut någonting ur försäkringspriskalkylatorerna på deras hemsidor. En av de få som åtminstone för några månader sedan funkade utan personnummer var Http://www.bilsport-mc.se

FEL! Den vill iofs. ha personnummer men kollar ingenting mot DAFA/SPAR så det går utmärkt att fejka ett personnummer där vilket inte går hos många andra bolag, då deras kalkylatorer hämtar bostadsort från DAFA. Hos Bilsport&Mc är postnumret nyckeln till premiezonen.(Använd rätt födelsedatum, tänk på att näst sista siffran visar kön /jämn siffra=tjej, udda siffra=kille/ och testa fram lämplig sistasiffra om du inte orkar räkna fram den... /Form: JJJJMMTTXXXX).
Annars är väl det bästa att ringa runt bland försäkringsbolagen och förlklara läget, så får de handräkna.
 
Last edited:

raz

New member
Du borde gå och lägga dig, det är sent. Men då har vi ju en motfråga till Herr D: Vart tänker du flytta?
 

Dragonheart

New member
Hej Marie,

tusen tack men jag tro du har rätt :eek:.

Det är bättre att jag ringer på en försäkring :rolleyes:.

@ raz,

vi blir grannar i september :eek:

:D
Herr D :p
 
Top