Ak Mittsverigebanan 2010

#46

New member
Ak Mittsverigebanan 2010
Då är det bara 3 veckor kvar tills det är dags för årets Ak Bkk på Mittsverigebanan!

Det finns flera varianter: dels 3-dagars fredag - söndag
och sedan kan man gå enbart lördag och/eller söndag om så vill!

Det finns gott om platser kvar på kursen ännu, men vänta inte för länge för då kan det bli fullt.
Förra året blev det fullt på lördagen och nästan fullt på söndagen (trots ihärdigt regnande på söndagen)
OBS! Vi stänger bokningen till kursen 1 vecka innan kursstart.

Klicka in dig på school osv.


Mvh Per
 

#46

New member
Påminnelse!!

Det finns fortfarande platser lediga till kursen om 2 veckor!!

Gå in och anmäl er snarast på scool:)

Per
 

#46

New member
Dryga veckan kvar nu!

Flera platser lediga ännu på kursen!!!

Gå in och anmäl dig nu:)

Mvh TL Per
 

Don Tomaso

New member
Ja här var det drag!
Precis bokat mig på en "sista minuten" till Härnösand fredag-lördag!
Tvingad att jobba söndag natt (semestertider) så jag viker hemåt lördag kväll.
Åker med Merca Vito skåp från fjollträsk torsdag em/kväll o har plats för hoj och ägare med ev gridgirl. Har postat på SH oxå.
PM:a om det kan va intressant!
Ses däroppe!
 
Last edited:

#46

New member
Ja här var det drag!
Precis bokat mig på en "sista minuten" till Härnösand fredag-lördag!
Tvingad att jobba söndag natt (semestertider) så jag viker hemåt lördag kväll.
Åker med Merca Vito skåp från fjollträsk torsdag em/kväll o har plats för hoj och ägare med ev gridgirl. Har postat på SH oxå.
PM:a om det kan va intressant!
Ses däroppe!

Toppen! Då ses vi på banan!:D
 

#46

New member
Info!!!

Här kommer lite om ni funderar.

Hej alla deltagare!

Besiktning och inskrivning sker som vanligt mellan 07.00 och 07.50!
Dvs. man bör komma till banan mellan 07.00 och 07.30!!
Kommer man senare finns det risk att man missar första körpasset tyvärr!
Det betyder att efter kl 07.50 är det för sent att komma till inskrivningen och hinna med allt.
Kl. 08.00 börjar förarmötet som är obligatoriskt för alla!
Kommer man sent får man vänta tills någon instruktör har tid att besiktiga er hoj efter kl. 08.40 då kursen drar igång!

Som vanligt ingår fika och lunch i kurspriset.
Tänk på att ta med er vatten då det ej finns rinnande vatten uppe i depån. Vi kommer att ha vattendunkar tillgängliga för er deltagare varje dag.
Salt och sött kan vara bra att ta med sig om man känner att blodsockret sjunker eller man börjar bli uttrokad av all svett.
Tankning kan man göra i Härnösand som ligger 7 km norr om banan.
Som deltagare har man 1 timmes lunchuppehåll där det finns möjlighet att tanka och vila.

Välkomna TL Per
 

Ricken

Member
Nu rullar östersundsbefolkningen på väg ner mot sol, hav, varm asfalt och ktm biff. Vi ses på plats.
 

Hinkas

New member
KTM biffen var god, solen var varm, havet såg jag inte så mycket av, asfalten var varm men den finska vätskeersättningen var inte sådär supergod...
Kul var det IAF! Tack för tre härliga dagar! Lite småsliten idag såhär första dagen på jobbet efter semestern. Tur man får börja jobba nu så man har chans att vila upp sig lite.
Jag vettetusan hur jag har kört, jag har lyckats fått blåmärke på vaden samt blåsor ca 15cm ovanför hälsenan. Tror att jag kanske ska investera i ett par nya stövlar när jag ändå köper nytt skinnställ, hjälm och handskar.
 

påK-en

New member
:D
I vanlig ordning känner man sig nöjd med arrangemanget och bra instruktörer. Trots ett antal kurser märker man att man alltid tillförs nya nyttigheter och att man, trots en hoj som inte är så riktigt lämpad, tycker att det är jäkligt kul. :)
Ett stort tack till er alla som ser till att vi får uppleva såna här dagar!
 

#46

New member
Ja ett stort tack till er alla som kom dit och körde hoj och hade roligt!!:)
Glada deltagare och instruktörer samt resurser.

Nu ska allt utvärderas av oss som håller i detta, (när vi läst alla era utvärderingar) Och när vi räknat på ekonomin får vi se hur stort underskott det blir? Blir det inte allt för saftigt så finns chansen att vi satsar ännu ett år till!!!;)

Detta var det 5:e året vi körde en Sporthojskurs/Broms och kurvkurs/Avancerad kurvkurs på Mittsverigebanan. Och därmed den äldsta kursen under SMC-Riks flagg:cool::cool:

Vi hoppas att vi ska kunna fortsätta med denna kurs nästa år 2011 också!!

Ps. Maten och fikat som Jane`s Racing Cafè lagar måste vara den bästa i landet!? Vi sa det många av oss, tänk att få dessa tjejer att laga denna mat på Kemora??:eek:

Kom ihåg att fylla i era utvärderingar!

Mvh TL Per
 

Gunsan

New member
Oj då har jag bara missat en av kurserna på Mittsverige.

Jag tror jag varit norrlänning i ett tidigare liv, för jag trivs så himla bra med alla norrlänningar.

Tusen tack för tre härliga och soliga dagar.
 

Hinkas

New member
Oj då har jag bara missat en av kurserna på Mittsverige.

Jag tror jag varit norrlänning i ett tidigare liv, för jag trivs så himla bra med alla norrlänningar.

Tusen tack för tre härliga och soliga dagar.

Vi trivs bra med dig också :eek:
Tack för den rosa gaffan, nu blev ju skinnstället så fint så jag inte vet om jag vill köpa ett nytt :rolleyes:
 

Syster-Tysk

New member
Ja ett stort tack till er alla som kom dit och körde hoj och hade roligt!!:)
Glada deltagare och instruktörer samt resurser.

Nu ska allt utvärderas av oss som håller i detta, (när vi läst alla era utvärderingar) Och när vi räknat på ekonomin får vi se hur stort underskott det blir? Blir det inte allt för saftigt så finns chansen att vi satsar ännu ett år till!!!;)

Detta var det 5:e året vi körde en Sporthojskurs/Broms och kurvkurs/Avancerad kurvkurs på Mittsverigebanan. Och därmed den äldsta kursen under SMC-Riks flagg:cool::cool:

Vi hoppas att vi ska kunna fortsätta med denna kurs nästa år 2011 också!!

Ps. Maten och fikat som Jane`s Racing Cafè lagar måste vara den bästa i landet!? Vi sa det många av oss, tänk att få dessa tjejer att laga denna mat på Kemora??:eek:

Kom ihåg att fylla i era utvärderingar!

Mvh TL Per

+1
Tack & Bra jobbat Per!
 

@nderz

New member
Det har varit en riktigt kul helg med bra väder, kul körning, trevligt sällskap och, för min del, ett riktigt skönt avslut på söndag kväll.
Ett extra stort tack till Roffe för alla hans kloka ord, till Björn C för coachning under lördagen och till Per för en bra anordnad helg. Vi syns framöver å då kommer jag som AI
 

Syster-Tysk

New member
Det har varit en riktigt kul helg med bra väder, kul körning, trevligt sällskap och, för min del, ett riktigt skönt avslut på söndag kväll.
Ett extra stort tack till Roffe för alla hans kloka ord, till Björn C för coachning under lördagen och till Per för en bra anordnad helg. Vi syns framöver å då kommer jag som AI

Grattis och bra jobbat, igen!
Det var inte en dag för tidigt! ;)
 

Ricken

Member
Var det nån som tapapde bort en gammal sliten, helt utmattad kropp?
Isfall har jag nog fått med mig den av misstag hem...


Men tack till alla!!
Det är kul o få träffa nytt folk varje gång man är iväg på nåt sånt här. :)
 
Top