Aimo park

Alexander76

Member
Fungerar det inte alltid så? Hur skulle avgiften annars delas upp? Detta gäller alltså inte MC-rutor utan vanliga parkeringsplatser utgår jag ifrån.
 

Y62.se

Member
Förr la man i en slant i en automat och betalade för en ruta. Ja, det gäller vanliga parkeringsplatser. Vi som åker mc får väl ta varsin ruta och ta upp lika mycket plats som vi betalar för men smartare vore ju att vara utrymmeseffektiv tänker jag.
 

Alexander76

Member
Vi som åker mc får väl ta varsin ruta och ta upp lika mycket plats som vi betalar för men smartare vore ju att vara utrymmeseffektiv tänker jag.
Det låter inte så smart att lägga över konsekvenserna på bilförare va? Vi vill ju att de ska tycka om oss och vara snälla mot oss i trafiken.
 

Y62.se

Member
Det låter inte så smart att lägga över konsekvenserna på bilförare va? Vi vill ju att de ska tycka om oss och vara snälla mot oss i trafiken.
Nu bor jag så till att jag ytterst sällan är i en stad (är eremit) men det händer. Bilförarna vet ju inte att den andra hojen som står en bit bort är min frus ... Och det är upp till AIMO att ändra sina regler om det ska vara vettigt.
 

Diana

New member
Jag förstår inte problemet, du betalar för att få parkera inte för platsen du tar upp.
 

Y62.se

Member
Är det inte orimligt att betala lika mycket som bil och släp fast jag tar upp en bråkdel av platsen? Förr betalade man för rutan, det är rimligt.
 
Top