Ja, varför skall allt vara så enkelt...?
Dock måste jag byta hjälm för resan. Skärmen på min Arai TourX är ett hinder för sikten när man försöker ducka motvinden.
Sedan tvingas jag nog lämna crosskängorna hemma. Dom får liksom inte plats på fotbrädorna, och låses dessutom fast i en enda fixerad position tack vare utrymmesbristen. Tänk slalompjäxor fixerad i en bindning. Fast utan den flexande skidan - bara... ...FAST, liksom.
En Vision 110 är inte så himla stor, om man säger. Själva maskineriet är dessutom mindre ändå: 108 cc och 8,43 hk.
Ja, det står faktiskt uttryckt så i Hondas material - med 2 decimaler.
Antar att det är dessa 0,43 hk som kommer att betyda skillnaden mellan 23:36 eller 24:09.
Jo, decimaler är viktiga i denna branschen - när man tänker efter lite.
Skye har knåpat ihop en förklarande grafik:
Vi startar alltså 03:00 från ny plats i år: Shell A6 (avfart 97)
Detta är också varvning mitt på dagen samt målpunkt mitt i natten med efterföljande umgänge och tjöt på Mc Donalds just brevid.
Tidsangivelserna i grafiken kasar som synes mer och mer ju längre dygnet går.
Det hela hänger på hur vi disponerar våra pauser.
Väljer vi att utnyttja all tillgänglig vilotid så hamnar vi i det bortre hörnet av tidsfönstret på respektive ställe.
Är det istället så att förarna väljer att spara pauser till senare så landar vi mer i mitten av det planerade tidsintervallen.
Vi hoppas verkligen att det är MC-folk som tar sig tid att lufta hojen och heja på oss.
125-åkare är extra välkomna! Antingen på de ställen vi annonserat att vi skall stanna, eller hänga med och köra en bit.
Ta gärna hjälp av den gemensamma Spotwalla-sida vi upprättat där våra positioner kommer att synas i hyfsad realtid.
Var dock medvetna över att Satspoten ibland kan missa att koppla upp mot sin satellit och då blir det ett glapp i pluttarna på skärmen.
Vidare så lämnar spottarna sina signaler vid olika tidsmellarum. Detta innebär att det på skärmen ibland kan se ut som de tre förarna som kör utrustade med Spot kör åtskilda, men planeringen är att alla 125
r skall köra i en grupp.
...men kanske inte jag på scootern. Det kan bli så att jag tar mig en liten headstart och därefter planerar mina pauser lite annorlunda. Jag är i så fall ursäktad: jag kör ju inte ens 125a. *flin*
Risken är att vi inte är alltför pratsamma under stoppen, men lita på att vi uppskattar lite peppning ändå.
Hoppas vi ses!
Hampe