adrian_vg
New member
Hej !
Bra inlägg där av dig om bildrullar i allmänhet och att de kan uppföra sig så
i dagens Sverige.
Min åsikt är att du har fetfel. Det går att ändra om folket så kräver.
Om man nu vill ha till en annan ordning så skall det väl inte vara så svårt att få till ett annat arbetssätt för våra poliser ?
Omorganisation rekommenderas.
Ut med alla pappersvändare och jobba med trafiken, utdela varningar sedan bötfäll. Gör nu någonting åt blinkerseländet och skräpsvineriet på gator
och torg.
Tack. Tror jag.
Om nu så många faktiskt vill ha en bättre trafikkultur i Sverige, varför händer isf inget redan?
Läste nånstans att polisen numer är ute mer på gatorna än innan, men ändå beter sig vissa trafikanter som svin. Är det polisens fel? Jag tror inte det. Jag tror att trafikanterna i sig måste ta sig i kragen, och detta misstänker jag att man uppnår bäst med bättre utbildningar, dvs svaret är inte att motorcyklister ska hinna bli pensionerärer innan de får ta A-kort, eller vänta i några extra år innan de får ta sitt tunga A-kort.
Jag tror att Sverige har en av Europas bästa A-behörighetsutbildningar, och dessutom en hel del tillfällen att vidareutbilda sig privat, och för att de vill via BKK och SHK-kurser.
När får vi se en fullödig utbildning för B-behörighet av samma typ som för MC? Varför vidareutbildar sig inte bilister på samma sätt som motorcyklister på exvis BKK? Varför måste motorcyklisterna utbildas mer och få körkort senare när de blir ihjälkörda av bilister som "aldrig såg motorcyklisten komma"?
Fler synliga poliser på vägarna är kanske en lösning, men inte en hel lösning. Personligen skulle jag vilja se fler mc-poliser.