Carnivore
New member
Nej just det, och det var det jag föreslog.
Lite nyfiken, vad gör att du väljer att debattera ett sånt förslag?
Läs vad tråden heter...
Nej just det, och det var det jag föreslog.
Lite nyfiken, vad gör att du väljer att debattera ett sånt förslag?
Läs vad tråden heter...
Jag har läst vad tråden heter. Vad menar du?
Det tog nästan ett dygn innan jag fattade men ok, du syftar på diskussionsforumet medans jag trodde forum syftade på hela siten!Att på SMCs FORUM så finner du medlemnumret högst upp på sidan under knapparna jag skrev.
Anmälningssidan till aktiviteter är en helt annan femma.
Och nej, jag sätter mig inte emot själva idén men när du ställde frågan utgick jag ifrån vad tråden heter och därmed finns inte problemet på så sätt, först senare kom det fram att du ville ha det på "mitt konto" under själva anmälningssidan.
2. att man kommer till sista sidan, inte första i forumstrådar när man klickar på ämnen. Borde inte forumet kunna komma ihåg att man varit inne och läst tidigare?
I forumdelen där man ser trådarna så ser man "Senaste inlägg" längst till höger. Vem som postat det och när.
Där finns en liten blå knapp/pil. Klickar man på den hamnar man på senaste inlägget, dv s sista sidan i tråden.
Men förstår din fråga, och tror att jag håller med (inte riktigt bestämt mig)
Aha, jag landar alltid här: http://forum.svmc.se/ och där finns inget sånt alternativ.
Vart har forum-delen tagit vägen från första sidan? Det var så praktiskt att läsa de senaste aktuella trådarna redan på första sidan. Saknar det...
Att på SMCs FORUM så finner du medlemnumret högst upp på sidan under knapparna jag skrev.
Anmälningssidan till aktiviteter är en helt annan femma.
Och nej, jag sätter mig inte emot själva idén men när du ställde frågan utgick jag ifrån vad tråden heter och därmed finns inte problemet på så sätt, först senare kom det fram att du ville ha det på "mitt konto" under själva anmälningssidan.
Det tog nästan ett dygn innan jag fattade men ok, du syftar på diskussionsforumet medans jag trodde forum syftade på hela siten!
I vilket fall som helst så kan man ju konstatera ännu en förbättringspotential: Det är lite kokko att ha länkar/puffar/knappar (el vad det heter) som kallas "mitt konto" men som leder till helt olika sidor med uppgifter på siten beroende på varifrån man klickar på "mitt konto"-knappen. Man kanske skulle kalla den ena sidan för mitt konto och den andra för mina medlemsuppgifter el nåt.
På startasidan av SMC, www.svmc.se, kommer det snart komma upp en preview av de 3-4 senaste trådarna. Allt lite beroende på plats, utan att det ser intryckt ut.
Medlemsnumret är privat och syns ej för någon annan än för medlemmen själv, eller för admin av sidan. Medlemsnr KAN vara känsliga uppgifter, därför syns det inte utåt mot vem som helst.
Jag har noterat vad du skriver om medlemsnumret och då måste jag undra?
Jag har tidigare lagt märke till att en del medlemmar lägger ut medlemsnumret i sin signatur och jag har också själv gjort det, och då kommer frågan: avråder du från det?
Som alltid med lite smått personliga uppgifter, kanske man inte alltid bör dela ut medlemsnumret. Jag tror inte det är något större fara, men en försiktighetsåtgärd vore väl bra. Jag har inte själv hört om någon som råkat illa ut för att någon annan vet medlemsnumret. Så det ska nog vara OK ändå