Kul! FS-Lasik gjorde min sambo, och hon satt och tittade på TV samma kväll. Visserligen suddigt, men ingen direkt smärta... Fick du ta det via bruttolöneavdrag? (Gör det ju betydligt billigare...)
Om jag inte minns helt fel, så gjorde hon det på en fredag. Någon vilodag är nog inte dumt att planera in... Det beror ju givetvis på vad du jobbar med, men en aning ljuskänslig blir man ju och att t.ex. sitta framför en datorskärm är kanske inte helt lyckat dagen efter op. Sen är ju alla individer... Det kanske blir helt smärtfritt för dig
Roligt att du blev nöjd. vad sa dom om åldersynthet och läsglasögon till dig? Till mig sa dom 2 max 3 år då jag är 43 år, sedan skulle jag troligen behöva läsglasögon. Var en stor anledning till att jag avstod min FS Lasik. Har inte bestämt mig om jag ska ändra mig ändå kanske ska köra i alla fall hmm.
Roligt att du blev nöjd. vad sa dom om åldersynthet och läsglasögon till dig? Till mig sa dom 2 max 3 år då jag är 43 år, sedan skulle jag troligen behöva läsglasögon. Var en stor anledning till att jag avstod min FS Lasik. Har inte bestämt mig om jag ska ändra mig ändå kanske ska köra i alla fall hmm.
Jag tvekar fortfarande av diverse skäl, men ålderssyntheten hör inte till dem. Är väl snarast rädd för att något skall gå snett.
Efter att ha läst lite om det och fått information via olika sidor på nätet, inklusive smc´s forum, så tvekade jag inte. Nu har det funnits i så många år och tekniken har blivit bättre. Till exempel så tänkte jag på att jag måste ligga absolut still så att lasern inte gick fel, men nu följer lasern med om man råkar röra på ögonen åt något håll, den följer altså efter ögat. Skulle man råka hosta eller nysa så bryter lasern vad den håller på med. Detta känns ändå tryggt.
Jag gillar att väcka gamla trådar ;-)
Kul att läsa om alla ni som blivit "friska" genom ögonlaseroperation! Grattis!
Säkrare i trafiken blir ni på köpet
Funderade själv på detta med laserbehandling av mina ögon, eftersom jag ser halvdåligt. Sämst på vänster öga.
Genomgick en (obehaglig) undersökning för 3 år sedan och bokade tid för operation, senare samma vecka. Läkaren sa att det är möjligt att operera det fel som dina ögon har (ganska kraftigt brytningsfel) och om det inte blir bra kan vi bli tvungna att göra om operationen.
MEN, dagen efter undersökningen läste jag en objektiv rapport om detta med ögonlaser och om det blir bra för alla eller inte. Det stod i rapporten att just det fel som mina ögon drabbats av, ger den sämsta %:en för att bli helt bra. Därmed kontaktade jag företaget i fråga och avbokade operationstiden.
Det är inte värt alla de nackdelar som jag läst om (det blir inte helt bra och man måste ändå använda glasögon/linser emellanåt, torra ögon, ljuskänslig lång tid framöver, viss smärta etc.) så nu har jag i stället ett par "hojglasögon" som funkar helt ok
Slutsummeringen blir att det kan vara en bra idé att ta reda på exakt vilket fel dina ögon har, och även fakta huruvida det faktiskt ger en bra % att bli helt ok. Samt vilka eventuella uppoffringar som man tvingas till i framtiden.