Ögonlaseroperation??

catwoman_w

New member
Jag tänkte operera mig för ca 6 mån sedan men avstod då dom informerade om att jag pga åldersförsämringen troligen skulle behöva läsglasögon inom 2-3 år efter op. Vet ej om man kunde köra en op till då men tog beslutet att det inte var värt pengarna om det inte höll i sig längre pga min ålder.
Är bara 41 så tycker det lät lite konstigt, dom ville kanske gardera sig eller så var dom bara ärliga.
Det hade varit skönt att slippa linser o glasögon om dom kunnat garanterat en lite längre hållbarhetstid på resultatet.

Ålderssynförändringar kan man inte operera för den kommer alla att drabbas av. Även jag. Men som läkarna säger så kommer jag bara att behöva läsglasögon framöver. Har jag tur så kanske jag bara behöver köpa ett par läsglasögon för 99:- på rusta eller på en mack. :_)

catwoman_w

New member
Grattis!
Smart att göra det nu, till våren har du perfekt syn och är van att inte ha glasögon. Kommer kännas helt naturligt att ta på hjälmen utan att hålla ordning på glasögonen. :)

Ja, det tycker jag också. Min tanke var ju att slippa ha linser eller glasögon under hjälmen. Nu kan jag det och det ska bli så skönt. Ska väl hinna med att åka en vända innan man ska ställa in hojen för vintern. :)

catwoman_w

New member
Vilket företag använde du?
Vad kostade det?

Hej.

Jag använde mig av God Syn. Det är ett danskt företag med de samarbetar med olika företag som gör laseroperationer. I Stockholm så är det med memira. Kostnade för mig blev 22 700:- medan Memeria tar lite mera. Ändå så fick jag samma bra service som de kunder som gick genom Memira. Så om du funderar på att göra det så tveka inte. *ler* Jag kan säga att jag ser mer och mera varje dag. Jag är som ett litet barn på julafton.

catwoman_w

New member
Grattis va kul att allting gick bra :)

mvh/Roger

Tack det är himla skönt att slippa glasögon kan jag säga. Fortfarande ser jag ju lite suddigt men det blir bättre och bättre för varje dag som går. :) Nu ska jag bara komma ut och köra hoj igen så fort jag ser bra. Saknar det och jag vill ut och köra bil också.:)

Ducatista

New member
Jag vill tacka Catwoman_V som startade denna tråfen :)
Utan den hade jag nog inte fått idén att kolla upp alternativen för min del.

Igår genomgick jag en ögonoperation och är idag tillbaka på jobbet. Ser lite suddigt men för mig som är van vid linser är det precis som när linsen "flöt runt" så värre är det inte. Det ska stabilisera sig inom 1-2 veckor.

Efter att ha läst tråden tog jag kontakt med MEMIRA och fick göra en undersökning för att se om jag kvalifiserade mig för behandling. Eftersom jag har -11,25 hade jag ingen större förhoppning att bli av med hela synfelet men efter undersökningen fick jag den goda nyheten: Med hjälp av s k ICL-metod kunde jag bli av med hela synfelet. Då jag passerat 40 rekommenderade man mig ändå att behålla ett synfel på ca 1-1,5 för att kompensera s k åldersynthet.

Så här dagen efter kan jag bara konstatera att deta är det bästa jag gjort och hade jag haft möjlighet (man måste ha stabilt synfel i ca 2 år) skulle jag ha gjort detta för länge sedan. Ok, det kostade en slant, en regäl slant för att vara ärlig, men ibland måste man unna sig något för sin egen skull.

badpitt

New member
Själv skall jag till Memira och operera mig nu på måndag (den 23e) i Göteborg.
Jag tog oxå tag i saken tack vare denna tråd.
Jag återkommer efter ca en vecka och rapporterar, jag skall göra den sk Lasek, det ta ca en vecka innan man kan gå tillbaks till jobbet.
Jag har idag ca -7 i synfel plus brytningsfel.

Curre

New member
Jag opererade mig för cirka 3 år sedan. Absolut en av de bästa sakerna jag gjort i livet, finns nog med på top 5 listan om man skulle tänka efter:D. Jag kan bara rekommendera alla att göra operationen.:)

Kallen91

New member
Jag har gjort en operation men läste om hur det gick till och det gjorde jag på http://www.novius.se/. Sedan pratade jag med optiker. Tyckte det var för dyrt och skaffa glasögon och linser hela tiden. Nu slipper jag krångla med det och ser jätte bra! jätte nöjd!