Åka på bana/mindre på väg?

Om minskad åkning på väg

• 25 %

Votes: 5 33.3%
  • 50 %

Votes: 0 0.0%
  • 75 %

Votes: 7 46.7%
  • 100 %

Votes: 3 20.0%

• Total voters
    15
  • Undersökning stängd .

Hasse

New member
Det jag själv upplever och som sägs i bankretsar är att vi som
åker på bana åker mindre på väg, stämmer det ?
Vore intressant att höra vad just du säger.

Ni som börjat åka senaste 5 åren
med SMC på stora och små banor
Om ni har
minskat ert vägåka ? Var bussiga kryssa nedan.

Med 25%

Med 50%

Med 75%

Helt

FZ1

New member
Går inte att rösta i pollen då det saknas alternativ för bibehållen eller ökad gatkörningsfrekvens.

När det gäller mig förtar inte det ena det andra, det är komplement, två sidor på mc-myntet.

Hasse

New member
Ja det är riktigt men för att ha det lite enkelt så menar jag att bara de som
verkligen har minskat behöver kryssa. Om man inte minskat sitt vägåka så är det alltså lugnt att inte kryssa alls.

Olsson, förklara gärna mer hur du menar:)

Saknar ett alternativ... 0%

Olsson

New member
Olsson, förklara gärna mer hur du menar:)

Om din "25%" innebär en minskning med 25 %, så är mitt förslag på "-25%" motsatsen – d v s en ökning av vägåka och med 25%.

(Men du vill ju inte ha med dem som ökat vägkörningen i ditt statistiska underlag. :p

Bengt Allevad

New member
Jag tycker Hasse´s fråga är både intressant och kan uppfattas enkel att svara på eller låta bli.

Dock självklart inget fel att skämta en smula runt den:)

För min del däremot, var frågan klockren att svara på.

Sedan jag började med bankörning har mitt vägåka minskat med 75-100 %.
Orsakerna är flera och innefattar allt från ökad riskmedvetenhet till upplevt körnöje.
Att jag närmar mig 100% beror på att jag åker släp med hojen till banorna.

jan-olovj

Active member
För att åka bana eller vara med alla dessa bankurser så måste de ligga vettigt nära hemorten för att vara aktuellt. Anmäla sig till en kurs vilket jag tror är mycket bra så krävs det att vädret är bra, att det finns billigt boende samt att det inte är alltför långt till banan. Alla av oss anser inte att ligga och köra 25mil åt vardera hållet är vettigt nära.

Raven

New member
Lite knepig fråga, själv kör jag bana för att förkovra mig att köra MC.
Att fara runtirunt är för mig inget självändamål, även om det kan vara kul en stund. Dåligt med nya vyer om man säger så,att kika på.
Mvh Räven

Roberth

New member
Om du frågat för några år sedan hade svaret blivit 100%. Till 2008 köpte jag en cykel till och får nu ut 200%. :D

KJECOP

New member
Av de gånger jag har varit med på olika bankörningar på gokartbana och på Gelleråsen så har inte mitt gatkörande minskat. Det har snarare ökat eftersom jag kör till och från banan med hojen också :D

Jag tycker att köra på bana är ett komplement till att köra på gata. Syftet för mig har alltid varit att jag ska utvecklas till att bli en säkrare hojförare och därmed kunna få ut mera av mitt intresse.

Ann

New member
Av de gånger jag har varit med på olika bankörningar på gokartbana och på Gelleråsen så har inte mitt gatkörande minskat. Det har snarare ökat eftersom jag kör till och från banan med hojen också :D

Jag tycker att köra på bana är ett komplement till att köra på gata. Syftet för mig har alltid varit att jag ska utvecklas till att bli en säkrare hojförare och därmed kunna få ut mera av mitt intresse.

Precis detsamma gäller mej. Har dock inte varit på Gelleråsen ännu...

swischmc

New member

Samma här!

Om man bortser från den rena "trötthetsfaktorn" efter en dag på bana, så tror jag att man kör bättre därifrån än man körde dit. Alltid har man (okej, jag) lärt mig något nytt.