Är MC-Folket humanister?

Hasse

New member
Efter läsning av tidningsskriverier och uppfattningen om MC-folk i största allmänhet så
känns det som att det inte skulle vara till nackdel för gruppen att deklarera en human syn på livet.

SMC är ju vårt språkrör utåt och min fråga är om det skulle vara möjligt
att få en kryssruta på medlemskortet om organdonation.

Själv donerar jag det som går , jag är ganska säker på att fler skulle
hänga på ifall situationen skulle uppstå.

hasse
 

Marie

Banned
Ja då skall jag nog hålla min åsikt inom gruppen, för jag har fyllt i kortet med ett klart NEJ, och att jag framledes inte vill ta emot någonting heller, inte ens blod.
 

Hasse

New member
Tar tillbaka

Ja då skall jag nog hålla min åsikt inom gruppen, för jag har fyllt i kortet med ett klart NEJ, och att jag framledes inte vill ta emot någonting heller, inte ens blod.

Ja det kanske jag också skulle ha gjort ang. åsikt alltså.
Min mening var att försöka skapa någon sorts goodvill. Troligen ingen bra idé, tar tillbaka den i så fall.
Hasse
 

jan-olovj

New member
Jag anmälde mig 1991 och har ett kort i plånboken sedan den dagen.
Tänk bara att det vore väll bra om någon annan kunde ha nyttan av ett av mina organ när jag inte behöver det längre. Saken är helt självklar, och vi skulle inte ens behöva bli tillfrågade om detta. Det är förfärligt att en medmäniska skall behöva dö för att vi är snåla med något vi inte längre har bruk för. Vill jag inte ta emot sådan hjälp så är det helt mitt eget beslut och skall inte ändras av någon annan.
SÅ ANMÄL ER TILL DONATION och gör en sista välgärning.
Jan-Olov
 
Top