Äldre MC - reservdelar

Simolar

New member
Hej! :)

Jag är en nybliven mc-åkare sedan i somras då jag tog kortet. Nu går jag i tankar att köpa en motorcykel till våren och rent generellt gillar jag verkligen 80-tals motorcyklarna Suzuki GSX400E och Hondas motsvarighet 400N. Jag är inte ute efter fart och fläkt utan mest att glida runt och njuta av utsikten.

Till frågan; finns det generellt sett reservdelar till att hålla en äldre MC rullande? Det kosmetiska är inte av betydelse utan jag tänkte mer på det delar till det maskinella, så att säga.

Tacksam för svar från er som kan det här.

Vänligen

Simon
 

simon.khoury

New member
43893d83c682e8b2a134bad633a6a18c.jpg


Honda CB400N 1983
Till salu om du är sugen, finns i Göteborg
 

V Saarela

New member
Jag fick då in 54 träffar(prylar) på din hoj. Det är då sk eftermarknadsprylar i form av lite tätningar, filter drivpaket, brombelägg, koppling etc etc.

Folk är så fokuserade i utlandshandel och pekar utan att tänka på raka spåret på typ Davidsilver spares osv. Inte ovanligt att orginaldelar är billigare hos den lokala märkeshandlaren nuförtiden. Så, kolla alltid med dom först när det gäller original reservdelar. I ditt fall så är det ju då Mera Fritid i Umeå.
 

gundj

New member
Jag fick då in 54 träffar(prylar) på din hoj. Det är då sk eftermarknadsprylar i form av lite tätningar, filter drivpaket, brombelägg, koppling etc etc.

Folk är så fokuserade i utlandshandel och pekar utan att tänka på raka spåret på typ Davidsilver spares osv. Inte ovanligt att orginaldelar är billigare hos den lokala märkeshandlaren nuförtiden. Så, kolla alltid med dom först när det gäller original reservdelar. I ditt fall så är det ju då Mera Fritid i Umeå.

Jag förutsatte (kanske felaktigt) att det var mer avancerade delar än filter och o-ringar han sökte.
Bromsbelägg har ju t ex Biltema om vi nu ska ta en ytterlighet och sådana stället, XL-Moto osv antog jag att TS hade koll på.
 

V Saarela

New member
Jag förutsatte (kanske felaktigt) att det var mer avancerade delar än filter och o-ringar han sökte.
Bromsbelägg har ju t ex Biltema om vi nu ska ta en ytterlighet och sådana stället, XL-Moto osv antog jag att TS hade koll på.

Nejdå, det var lite mer avancerade saker jag tänkte på. Finns ju ingen större anledning att köpa enklare förbrukningsvaror i orginalförpackning, speciellt till en äldre hoj.
 
Top