Hej.
Någon som har någon erfarehet av deras S1:a?
Dom har även kommit med en som heter Sonicblue som tydligen skall ha blåtand inbyggt. Nån som testat den?
Hej.
Någon som har någon erfarehet av deras S1:a?
Dom har även kommit med en som heter Sonicblue som tydligen skall ha blåtand inbyggt. Nån som testat den?
Jag ska ner till Tyskland i sommar och funderar på att köpa en Schuberth eller BMW-hjälm på plats för att spara ett gäng korvören.
Är tysksålda hjälmar märkta och testade på samma sätt som svensksålda? Vill ju inte gärna ligga där invalid och inte få ut ett öre på försäkringen för att inte ha haft en svenskgodkänd hjälm.
Tack för svaret.
Har inte kollat på hjälmpriser över huvud taget än. Men jag ska köpa lite prylar från Touratech, och de är cirka 20% billigare i Tyskland än i Sverige.
Även om det inte blir billigare att köpa från Tyskland har jag ibland upplevt utbudet som rätt mycket större i vissa MCtillbehörsaffärer.
Jag köpte en BMW-hjälm i Tyskland för 2 veckor sen, 2900:-inkl. frakt. Priset på Bike trollhättan var 4900:-
Varifrån köpte du den?
Jag löste det med lite Karlssons klisterJag köpte min S1 pro i sommras. klart den bästa hjälm jag haft och provat.
Rekomenderar den starkt. enda nackdelen är att jag inte kan fästa högtalarna från mitt Scala Q2 i hjälmen, då tejpen inte fäster på fodret i hjälmen![]()
Hej!
Jag handlar nästan allt från Tyskland och England numera.
Vill man köpa hjälm eller mc-kläder så kan jag rekommendera
http://www.fc-moto.de
Bra service, lägre priser än i Sverige och stort utbud.
Jag sparade in nästan 1700 på hjälmen.
Lycka till
För mig som inte kan ett ord tyskaVad blir frakten på en hjälm?
ca 900:- lägre pris i dagsläget mot här hemma då men frakten jämnar väl ut det lite?