Klockan är 19:34, dom flesta i näringslivet och inom den statliga sektor - eller vart man nu jobbar, har sannolikt gått hem. Även om några av dessa med råka jobbar mera än 40 timmer i veckan.
Jag sitter bak mitt skrivbord på SMC:s kansli i Borlänge, och jag har just nu 777 olästa mails i min inbox. Igen i kväll kommer jag ha ett antal samtal med olika medlem, som är stärkt engagerad i verksamheten, och som presterar beundringsvärdiga insatser för motorcyklismen i Sverige.
Under kvällen är jag medveten om att jag kommer få diverse info och instruktioner, sannolikt från flera kollegor - som jobbar på sina datorer hemma. På nyheterna på hemsidan framgår det att vi är ganska missnöjde med beslutsunderlag i morgondagens riksdagsdiskussion. Därav lite extra i afton - eftersom politiken också är på G (även om klockan är över stängnings dags.).
Igår hade vi ett flera timmer långt möte på direktörs nivå på Trafikverket.
Under mötet tänkte jag faktisk på att Sveriges Knutter är lyckligt lottade att man har SMC, iallafall om man vill fortsätta fara runt på två hjul med förbränningsmotor i Sverige!! Jag fick också tanken att det kommer finnas massvist med arbeta för SMC i åren som kommer, med att sköta vår frihet.
Samtidigt känns det också närmast tröstlöst att våre framsteg tar tid. Men, det är mäktiga kräfter vi är uppe emot.
Men, SMC är mäktigt. Vi har reducerat MC dödsolyckor från ca. 70 tills ca. 35 på strax över tio år. Jag är säker på att SMC´s insatser är en stor del av detta. Samma gör sig gällande för dom som skadas. För 12 år sedan pratades det om förbud för sporthojer - sku motorcyklismen förbjudas! Allt detta har vi fått bort. Och tro mig att allt det där är det inte 15 anställda som klarer ensamma. Vi har närmare 1.200 ideelle som på nått sätt har jobbat på ett strukturerad sätt i motorcyklisternas intressen. Det kräver ganska mycket att styre allt detta.
SMC utger en MC tidning som också är en politisk budbärare. Tidningen är större i upplaga än samtliga övriga MC tidningar. Vi delar ca. 1.000 tidningar ut kostnadsfritt till politiker, ministere, General Direktörer, statliga verk, etc.. Allt för motorcyklöismen ska respekteras och man ska ta SMC seriöst i alla vore lagförslag.
I dagena nu dumper nya tidningen in i brevlådan - där finns en större sektion vart du kan läsa det mesta av vad vi gör för medlemsavgiften.
(Jag vett att SMC:s verksamhet beundras av övriga MC organisationer runt om i världen)..
Nu hopper jag tillbaka i mailboxen...