mudder
Member
Jag äger en KTM690 som har jävlats mer eller mindre i 1,5 år. Jag har gått igenom ALLT och vissa saker flera gånger dessutom. Som tur är har jag polare som har lånat ut olika komponenter att prova med, annars hade väl felsökningen kostat 150000:- I höstas lämnade jag även in den till en auktoriserad KTM mekaniker, men 5075 kr senare gick motorn precis lika illa som förut. Tillslut var skrotningen mycket nära, men då erbjöd sig en polare att göra ett sista ryck ..... och det otroliga är att han äntligen hittade orsaken. Det var ett fabrikationsfel! Triggerkransen som ger tändpulser hade vridit sig mer och mer ..... och tillslut när felet upptäcktes var den vriden 18 grader! Dessutom var den på väg att glida av svänghjulet. Det var alltså mycket nära ett totalhaveri, för om den hade glidit av under högt motorvarv hade det antagligen blivit sopor av hela motorn.
Jag skickade ett e-mail till Michael Johansson på KTM i Örebro att ett fabrikationsfel är funnet, men jag fick ett svar där de försöker med en dålig bortförklaring:
Hej Magnus.
När jag tittar på det här så undrar jag vad den tagit i för något?
Det troliga är att den här kommit ur läge av att den tagit i något och inte att den först snurrat och sedan tagit i något.
Med vänlig hälsning / Best regards,
Michael Johansson
Customer Service / PG&A
Slagit i något och därefter kommit ur läge? Det måste vara årets dummaste bortförklaring! Den måste dessutom ha slagit i många gånger eftersom motorn har gått sämre och sämre och sämre …… eller hur?
Men varför ens försöka med en dålig bortförklaring? Det enda som händer är att Michael och KTM retar upp folk över hela världen när spridningen över sociala medier som Facebook, Facebookgrupper, forum, webbsidor och e-mail är ENORM. Jag har kollat runt lite och vad jag kan se så hade informationen om fabrikationsfelet efter ett par dygn tvåhundra ”gilla”, närmare hundra kommentarer och det var visat av minst 800 personer + att folk har delat inläggen och skickat länkar mm. Det har tom. delats till utlandet, så spridningen är som sagt ENORM över hela världen.
Varför inte bara ta ansvar för produkten, skicka lite delar och få bra reklam helt gratis? Kommer vi överens så kommer jag naturligtvis att skriva om det också, men som det är nu så sprids de dåliga KTM-nyheterna fortare än vinden.
Jag har även skrivit en webbsida om skiten. KTM 690 - Vad är det för fel?
Edit: Nu går den i alla fall som ett skållat och det är ju kul. Men nu äter den bakdäck i stället :wink:
Jag skickade ett e-mail till Michael Johansson på KTM i Örebro att ett fabrikationsfel är funnet, men jag fick ett svar där de försöker med en dålig bortförklaring:
Hej Magnus.
När jag tittar på det här så undrar jag vad den tagit i för något?
Det troliga är att den här kommit ur läge av att den tagit i något och inte att den först snurrat och sedan tagit i något.
Med vänlig hälsning / Best regards,
Michael Johansson
Customer Service / PG&A
Slagit i något och därefter kommit ur läge? Det måste vara årets dummaste bortförklaring! Den måste dessutom ha slagit i många gånger eftersom motorn har gått sämre och sämre och sämre …… eller hur?
Men varför ens försöka med en dålig bortförklaring? Det enda som händer är att Michael och KTM retar upp folk över hela världen när spridningen över sociala medier som Facebook, Facebookgrupper, forum, webbsidor och e-mail är ENORM. Jag har kollat runt lite och vad jag kan se så hade informationen om fabrikationsfelet efter ett par dygn tvåhundra ”gilla”, närmare hundra kommentarer och det var visat av minst 800 personer + att folk har delat inläggen och skickat länkar mm. Det har tom. delats till utlandet, så spridningen är som sagt ENORM över hela världen.
Varför inte bara ta ansvar för produkten, skicka lite delar och få bra reklam helt gratis? Kommer vi överens så kommer jag naturligtvis att skriva om det också, men som det är nu så sprids de dåliga KTM-nyheterna fortare än vinden.
Jag har även skrivit en webbsida om skiten. KTM 690 - Vad är det för fel?
Edit: Nu går den i alla fall som ett skållat och det är ju kul. Men nu äter den bakdäck i stället :wink:
Last edited: