you tube

Marie

Banned

Pisken

New member
McNiel var ruskigt snitsig .... lite udda och se stunts med massa packväskor å doningar :)
Grabbarna som kan såndärna får det att se larvigt enkelt ut , men kräver nog massa träning och erfarenhet (för att inte tala om blåmärken och skrubbsår :D )

Mimmi

New member
Hej!

Var den första motorcykeln en Indian eller en HD?

Beträffande den andra kan jag bara säga: Wahnsinn:):cool:!

H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Det är en japansk Rikuo. Jag trodde själv att det var en hd tills Chopperbyggaren informerade mig om att det var en Rikuo.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rikuo_Motorcycle

Har jag kosingarna vid nästa hojbyte ska jag ha en hoj med fotkoppling och handväxel. Om inte så får det bli senare i livet men det är bara en tidsfråga tills jag har en hoj med fotkoppling och handväxel:D

//Amir

Chopperbyggarn

New member
Ja tusan i dä!! Inte bara moturs, dessutom är noll längst upp på mätartavlan! Kul lösning!:)
Hela motorcykeln är nog mycket unik då det verkar vara en av dom ovanligaste och sista Rikuo som dessutom hade torrsumpssmörjning och bara tillverkades ett par år i Japan.

Rikuo en en Japansk kopia av Harley Davidson...har dock inte sett denna mätarlösning på någon Harley men kan ha förekommit i gamla tider.

Detta är sådana detaljer som jag gillar med gamla tiders hojar....det fanns inga självklara lösningar som gällde alla motorcyklar.:)

Anders.J