YAMAHA XJR 1300 Hållare till passagerarfotpinnarna

Vi har designat upp och tillverkat en ny sorts hållare till passagerarfotpinnarna.
Är det någon som kan tänkas vara intresserade av att köpa sådana av oss?

- Skall de har fästpunkter för ljuddämpare på både höger & vänster sida av hojen, eller räcker det med höger sida?
- Skall själva fotpinnen och de skruvarna som krävs för att hålla fast allt vara inkluderat i kitet eller är det upp till köparen att lösa det själv?
- Om fotpinnen skall vara inkluderad, vilken färg skall den då ha?

Hållaren är gjord i rostfritt stål, så den borde hålla för även svenskt klimat ;)

Viktigaste frågan, vad tycker ni att de skall få kosta?

Vänligen notera att detta INTE är en säljes annons!
OM vi tar beslutet att börja sälja dem så kommer det ut en riktig säljes annons.


View attachment 5341View attachment 5340
 
Last edited:

Zopilote

New member
Jag äger visserligen inte någon XJR, men måste tyvärr säga att dessa hållare inte alls var "my cup of tea"... Designen ser alldeles för klen ut i jämförelse med resten av den relativt "feta" hojen. Hur är det förresten med hållbarheten? Det ser inte ut som det skulle vara någon vidare vridstyvhet i tvärsplanet. Kommer en tung passagerare som ställer sig på pinnarna att hamna med hälarna i bakhjulet?
 

gundj

New member
Ok, eftersom du tjatar.
Dom är inte snygga, dom ser ut som de jag snodde ihop på en lunch -81 ihop med ett samurajstag.
Beträffande vridstyvhet och hållfasthet förutsätter jag att ni har testat med rejäl övervikt.
Idén är bra,(eftersom jag haft samma) men designen behöver lite mer jobb.
 
Vi har testat dem och hållfastheten är det verkligen inga problem med.
De håller väl för en person som väger 95kg och ställer all sin vikt på endast en av fotpinnarna.

Det var just kommentarer om utseendet jag eftersökte!
Tack för Era kommentarer, bara för att jag tycker att de är snygga behöver verkligen inte betyda att andra tycker så!
Vi kanske inte skall ta upp dessa i produktion för försäljning om ni inte tycker att de är så snygga.
 

gundj

New member
Ääh, ge inte upp bara för att två på ett forum inte är överförtjusta :) Gör dom i coolfibre ;-) så blir det succé.
 

jan-olovj

Active member
Varför inte fylla med en rostfri plåt och sedan borra upp med olika stora hål vartefter kilen minskar.
 
Top