Yamaha FJR 1300

XJ900

New member
Hej,

Funderar på att byta upp mej till en FJR 1300.
Av det jag läst på forumet har jag förstått att det är en bra cykel :), men finns det några typfel på den? Ser i en del annonser att packboxarna i gaffeln är bytta trots ganska få mil!!?? Något annat att tänka på vid beg. köp av just denna modell?
Vilken årsmodell är den första med 5-årig Yamaha garanti?

/ Lasse
 

uffe

New member
Fjr 1300as

Jag har en -07 med den elektroniska växeln och det är den goaste hojen jag kört har nu rullat 1600 mil utan några problem, för min del är jag så nöjd att när det blir dax att byta blir det till en likadan
 

mule

New member
Kolla på www.fjrsweden.se Där finns ett forum som berör det mesta om FJR 1300. Du kan visserligen inte skriva några inlägg om du inte är medlem i klubben men du kan läsa dom befintliga.

Jag har åkt FJR 1300 i snart 7 år, ca. 9000 mil, nu och har inte haft några som helst problem. Har haft en -02 och har nu en -07. Jag kan varmt rekommendera hojen.

Försök att provköra en och bilda dig en egen uppfattning det är alltid det bästa. Jag känner många FJR !300 åkare och har sällan hört nån som är missnöjd. Problemet med packboxar i framgaffeln upplever jag inte som nåt vanligt problem.

Om du har vägarna förbi Mora helgen den 23-25 maj så tycker jag du ska titta in till Moraparken. Där har FJR 1300 klubben sin sommarträff. Då kan du träffa många FJR 1300 ägare och se många hojar som är utrustade med diverse tillbehör. Där kan du även se den FJR 1300 som Bike i Trollhättan har byggt om till E85 drift. Intressant.
 

Talisker

New member
Fjr 1300

Det finns förstås en logisk förklaring till varför FJR:en är ett av det mest sålda motorcykelmärket.
Har själv kört i fyra år och precis bytt till en ny FJR igen. Den är väldigt allsidig enligt mitt tycke. Det går bra att köra "aktivt", jag kör den till och från jobb och det har blivit flera långresor med fru och full packning. Aldrig några besvär, bara att tanka och köra.
 

slicer

New member
Fjr 05

Bytte bort en Triumph mot en FJR 1300 i höstas.
Skillnaden var ungefär som mellan natt och dag.
Tyst, mjukt och vindskyddat.

Sneglar lystet på en 07 med automat till nästa sommar.
 
Last edited:

BMW R90s

New member
Jag provkörde en FJR och köpte sedan en BMW
Är 1,93 lång och jag hamnade med baken mot kanten på passagerardynan.
Det kändes inte så bra, även växlelpedalen satt lite avigt till.
Gillade inte styret heller, jag vill gärna sitta lite framåtlutad
när jag kör.
Men var och en ska naturligtvis bilda sig en egen uppfattning:)

FJR:s forum går inte att läsa om du inte är medlem:(
 

uffe

New member
Fjr 1300as

Jag har en -07 med den elektroniska växeln och det är den goaste hojen jag kört har nu rullat 5600 mil utan några problem, byter nog till en ny likadan inför denna sässongen.
 
Top