Yamaha Dragstar 1100 -flytta fotpinnar

kurganman

New member
Hej, jag vill ha hjälp med att hitta ett rejält och prisvärt kit till min Yamaha Dragstar 1100 - 1999.

Nuvarande körställning är inte bra för mig då jag är för lång.. jag vill alltså flytta fram fotpinnarna och önskar nu tips på en bra återförsäljare på färdiga kit. Inget pråligt eller exklusivt utan mer rejält och funktionellt.

Säsongen är i full gång så snabba svar mottages tacksamt :cool:

Ha en skön hoj-sommar!

Håkan i Lödde
 

jan-olovj

Active member
Tillverka själv, av grovt plattjärn (50X10mm) broms och växel förlängs med helgängad stång med passande rör utan på som uppstyvnad. Jag gjorde själv, funkar kanon och lackerat svart så tänker ingen på att det är flyttat. Jag mins inte vad det kostade men det var väll en 150kr eller nått.
 

kurganman

New member
Tack för tipsen...

Då jag vare sig har prylarna eller kunnandet för att tillverka själv så kontaktar jag min morbror som är en jävel på allt vad bilar & mc heter...

Tack för tipsen! :)
 
Tjenare!
Ett sätt att få framflyttade fotpinnar på en 1100 är ju att sätta på en motorbåge och sätta fotpinnar på den. Sedan kan man ju sätta dom i den höjden man vill ha dom.
Har själv sådana pinnar på 1100:an och även på 1900:an.
 
Last edited:

AndyPandy

New member
Tjenare!
Ett sätt att få framflyttade fotpinnar på en 1100 är ju att sätta på en motorbåge och sätta fotpinnar på den. Sedan kan man ju sätta dom i den höjden man vill ha dom.
Har själv sådana pinnar på 1100:an och även på 1900:an.


Blir eventuellt ägare till en Dragstar 1100-03 om någon dag...men tänkte flytta fram fotreglagen....det finns motorbåge på den aktuella hojen....kan man använda sig av ritningarna ovan?

AndyP
 

AndyPandy

New member
Blir eventuellt ägare till en Dragstar 1100-03 om någon dag...men tänkte flytta fram fotreglagen....det finns motorbåge på den aktuella hojen....kan man använda sig av ritningarna ovan?

AndyP

Tänkte försöka bygga enligt ritningen ovan men kan inte se hur långt plattjärnet skall vara......Upphovsmannen kanske kan svara?

Andy
 
Top