Women in motorcycling - Har du bilder, film - Vi kan nytta??

Galne Dansken

Administrator
Personal
FIM´s kommision "Women in Motorcyling" håller på att göra en DVD med kvinnor som kör MC.
Syftet är att skaffa flera kvinnliga motorcyklister - vilket jag tveklöst tror att alla tycker är ett bra initiativ.

Har du ett eller flera bra digital bilder, eller video clips (allt digitalt) som du tycker kan vara användbart, är jag tacksam om du hör av dig till mig via mail; jesper.christensen "k@nelbulle" svvmc.se

Jag kommer sen ge dig en invite till Dropbox.com vart du kan ladda upp dina bilder, filmer (är på resande fot, så det kanske kommer dröja en dag eller två..)

Det skulle vara underbart med bild - film, från kurser, fortbildningar, bana, touring, träffer, stämmningsbilder från depån eller vid fikat!

Självfallet gärna i bra upplösning..

Det är ganska bråttom - dvs. inom en vecka - eftersom man redan har annat material och man vill ha projektet klart..

Om Du lämnar bilder - video, ger du därmed rättigheter till FIM att använda ditt material utan ersättning..

Kul om vi kan få SMC med i detta..
 

cleaner

New member
Finns 3 filmer från SMC Sports KM (600), i Kemora på YouTube, kolla med systertysk och de 2 som hade kamera på hojen.

Not sent from an iProduct...
 

Chopperbyggarn

New member
Har nog en del från nu och 30 år tillbaks men detta tar tid tyvärr. Annars Prata med Totte eller Siwer det dom inte har..........................
 

nir_scorpio

New member
Ett lite sent inlägg men kanske något för arkivet om behov uppstår framöver eller om man vill göra ett liknande projekt här: "THE WOMEN'S MOTORCYCLE EXHIBIT // BEHIND THE SCENES // LANAKILA MACNAUGHTON" - http://vimeo.com/75067978

Lanakila MacNaughton is a Portland based photographer and motorcyclist. Involved in many outdoor sports from a young age, Lana began documenting her experiences through photography. After developing a passion for motorcycles in her early twenties, she started documenting many facets of motorcycle culture through her lens. Lana shoots in medium format on a Hasselblad CM.
Lanakila MacNaughton speaks to her influences and mission for her latest project, "The Woman's Motorcycle Exhibition: The Real Woman Who Ride." Spend a day with a few of these woman as they cruise the wooded backroads of Portland, Oregon.
The Women's Motorcycle Exhibition documents the new wave of modern female motorcyclists. The goal is to reveal the brave, courageous and beautiful women that live to ride. TheWomen's Motorcycle Exhibition is a traveling show. The mission is to discover and present female riders from all different communities, riding backgrounds, and styles, and maybe even influence some connectivity amongst riders from these different areas. Different communities and venues are invited to host the photo exhibit to aid in this discovery.
Lanakila is always looking for women to shoot. Above all, she hopes to illustrate, and really present, the freedom, independence, excitement and personalities’ of “the born to be free” woman motorcyclists.
 

Syster-Tysk

New member
Finns 3 filmer från SMC Sports KM (600), i Kemora på YouTube, kolla med systertysk och de 2 som hade kamera på hojen.

Not sent from an iProduct...

Min film är ju från läktaren. Men hörde efter att jag gjorde filmen att Karin eller Helena körde med kamera på sin hoj. ;-)
 

nir_scorpio

New member
Fyller på tråden med en nyligen upplagd och förhoppningsvis inspirerande intervju med en amerikansk tjej som heter Krystyna Kubran. Hon har racing som hobby och kommer att tävla i "open A Superbike" samt "open A Superstock" under kommande säsongen. Intervjun handlar till största delen om hur det är att vara tjej i en så relativt mansdominerad sport. Intervjun är gjord av Buzzfeed så förvänta er inget alltför djuplodande...

https://www.youtube.com/watch?v=bwiJh9pgrwQ
 
Top