Vintersäsongen 2011 - 2012

mudder

Member
Hallå

Är det nån annan som har fått på vinterdäcken än? Jag monterade mina idag och sen blev det naturligtvis en testrunda.:tummenupp

1323615690_resized.jpg

1323615771_resized.jpg

Last edited:

hebymats

New member
Vi träffas ett gäng vinteråkare vid Spannsjökojan i Bergslagen,
där vi har med oss julmat som vi äter i det fria.

Rickar

New member
Här nere i Skåne blir det ju sällan riktig vinter så jag har inte behövt sko om sådär väldans... jag kör på vanliga offroad-däck sen oktober.

... men 3 grader, snålblåst och lite regnskurar hindrar inte från hojåka. Jag fuskar dock lite med 12 V värmekläder från www.warmnsafe.eu

Kör försiktigt :)

mudder

Member
Idag blev det årets premiärkörning på förstelnat vatten och det var verkligen tur att vi körde idag, för SMHI varnar att det ska bli ishalka imorgon. :wink:

1325944689_resized.jpg

wildstaren

New member
Fantastiska bilder från "hebymats" och roslagsgubbarna mellan snökristallerna.Jag kan räkna ut att därbakom någonstans fanns nog en kupevärmare ochså.

mudder

Member
Ni har ju sett en massa stillbilder, så ni funderar väl om min 690 kan flytta på sig också.
Och det kan den, kolla när ‎Christer (cage, här på furumet) jagade mig på isen i lördags :D

Last edited:

V Saarela

New member
Snyggt mudder :tummenupp Isjakt har man ju läst om, men minns att det var nåt annat :)
Vad är det för kamera? Ser att den är inte med HD(inte kamera), men ändå finns motorljudet.

Hebymats: :tummenupp

mudder

Member
Idag blev det en kylig dag på sjön. -10 grader i luften, men i kurvorna var det ännu fler grader. :wink:
Christer (cage)filmade, kolla särskilt från 0:45 när jag gasar förbi... eller blir förbisläppt som han tyckte.... hehe :wink:

V Saarela

New member
Okej, fick ju inget svar ang HD, men ser nu på sista filmen att det är HD.

Ljudet från hojen blir helt annat utan HD, dvs inget alls i princip
Filmade med min GoPro som är dom första som kom ut på marknaden. Början(...och i slutet) är med det riktiga ljudet, filmat med en vanlig kompaktkamera. Resten är med GoPro utan HD....och det är skillnad på motorljud :)

Lundgren

New member
"Mudder" nu är det ju snart dax att ta av dubbdäcken,våren kommer ju med stormsteg om ett litet tag. Blir du med i år på någon av Offroad Actions avrostningar under våren?

Jag vet inte om du har varit in och kollat på hemsidan. http://offroadaction.se/aktiviteter/2012-2/ .I år finns det i Västmanland och uppe i Hälsningland ett antal avrostningar.

Hoppas att vi ses vid något tillfälle.
Hälsa och ha det så bra.

Bob Sweden

New member
Dagens "till jobbet" tur

Var "tvungen" att ta hojen idag, skulle ju besikta.
Den trötte bilprovaren ville inte ens provköra, märklig människa... :wink:

Men på väg till jobbet hade jag inte hjärta att låta det endurodubbade framdäcket lida på asfalten så tog en omväg över sjöisen. Tur jag hade GPS med mig annars hade jag nog kört vilse...
Sommen är inte att leka med, vikar och öar överallt!

View attachment 4374

Snart får jag åka hem igen! :victorious:

/B